בניגוד להחלטת הקבינט: השר כחלון נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני

מלשכת ראש הממשלה נמסר לפני כשבועיים כי ישראל לא תקיים מגעים עם הצד הפלסטיני לאור הסכם הפיוס בין הפתח לחמאס. למרות החלטת הקבינט שר האוצר נועד בחשאי עם ראמי חמדאללה

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 08:44 י בחשון התשעח

בניגוד להחלטת הקבינט: השר כחלון נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני
כלון ונתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/POOL

כשבועיים לאחר שהקבינט מדיני-ביטחוני החליט כי לא יתקיימו מגעים עם הרשות הפלסטינית כל עוד חמאס חלק מהשלטון, נפגש אתמול שר האוצר משה כחלון בחשאי עם ראש הממשלה הפלסטיני.

דבר הפגישה נחשף הבוקר (שני) בגלי צה"ל ולפי הדיווח לא ידוע אם כחלון עשה זאת על דעת עצמו או באישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יש לציין כי ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, צפוי לכהן בתפקידו גם לאחר שהסכם הפיוס בין הרשות לחמאס ייכנס לתוקף ותוקם ממשלת אחדות.

"בהמשך להחלטות קודמות, ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל, כל עוד לא יתמלאו התנאים הבאים", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה אחר ישיבת הקבינט שבה התקבלה ההחלטה.

בהמשך פורטו התנאים שבמידה ויתקיימו ההחלטה תשתנה, "על חמאס להכיר בישראל ולהפסיק את הטרור בהתאם לתנאי הקוורטט, פירוק חמאס מנשקו, השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביהודה ושומרון על-ידי הרשות הפלסטינית, ניתוק חמאס מאיראן והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה רק באמצעות הרשות הפלסטינית והמנגנונים שהוקמו לשם כך".