בנט: "תוך שנה נבשר שאיום מנהרות התקיפה חלף"

שר החינוך לתושבי עזה ואמר: "השקיעו בחיים מעל מהאדמה ולא מתחת לאדמה, השקיעו בבתי ספר ולא בטרור". ליברמן: "הנהגה צינית רצתה לפגוע בצינור החמצן העיקרי לרצועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/18 19:52 כז בטבת התשעח

בנט: "תוך שנה נבשר שאיום מנהרות התקיפה חלף"
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

"הניחו את ידיכם מהטרור, השקיעו בחיים מעל מהאדמה ולא מתחת לאדמה. אחרת, גם את מותכם תמצאו מתחת לאדמה", כך אמר הערב (א') שר החינוך נפתלי בנט בפנייה לתושבי רצועת עזה, על רקע פיצוץ המנהרה מתחת לכרם שלום. הוא הוסיף הבטחה כי "תוך כשנה נוכל לבשר שאיום מנהרות התקיפה בעזה חלף".

את הדברים אמר בנט בכנס פורום הסגנים בשלטון המקומי שנפתח, הערב ויימשך עד ליום רביעי הקרוב. בפתח דבריו אמר בנט כי "בחודשים האחרונים מערכת הביטחון וצה"ל עסוקים באופן שיטתי בהשמדת מערך מנהרות הטרור החודרות מעזה למדינת ישראל. תוך כשנה, נוכל לבשר שאיום מנהרות התקיפה בעזה חלף".

עוד הוסיף בנט כי במבצע צוק איתן חל מפנה במערכה נגד מנהרות הטרור, והושמדו מנהרות באופן שיטתי וכולל.

בהמשך פנה השר בנט לתושבי רצועת עזה ולארגון החמאס, ואמר: "מדהים לראות את היקף ההשקעה של משאבי כח האדם שחמאס משקיעים בפרויקט המנהרות. זהו הפרויקט הלאומי שלהם. אני אומר מכאן לתושבי עזה - תבחרו בין חיים מעל האדמה לבין מוות מתחת לאדמה. השקיעו בבתי ספר, הפסיקו להשקיע בטרור".

בריאיון לחדשות 2 הצטרף שר הביטחון אביגדור ליברמן לדבריו של בנט, ואמר: "עד סוף שנת 2018 נחסל את כל המנהרות ההתקפיות. זו המטרה שלנו". הוא הוסיף כי אינו חושב שחמאס מעוניין במלחמה, ואמר: "האסטרטגיה שלנו ברורה: אנחנו מפעילים לחץ לפני מלחמה כוללת. עד שנקבל מידע על השבויים לא יהיה שיפור במצב ההומניטרי. אנחנו מאפשרים רק להחזיק את הראש מעל המים".

לדברי ליברמן, חפירת המנהרה מתחת לכרם שלום היא "הפרה בוטה של שתי מדינות - ישראל ומצרים. כל השאר לגמרי לא חשוב. מדובר בהנהגה צינית שרצתה לפגוע בצינור החמצן העיקרי שמספק את כל הסחורה לעזה. זה מהלך ציני. בלי פירוז של רצועת עזה לא יתאפשר שום שיפור במצב ההומניטרי ברצועה. אנחנו מאפשרים חיים אבל לא מעבר לזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן