בנט: פסקת ההתגברות תעלה להצבעה בשבוע הבא"

שר החינוך הודיע כי מתווה שהציע יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר בישיבה הבאה, "מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/04/18 11:30 ז באייר התשעח

בנט: פסקת ההתגברות תעלה להצבעה בשבוע הבא"
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שר החינוך יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הודיע היום (ראשון) כי כבר פסקת ההתגברות שהציע תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר בשבוע הבא.

מדובר במודל שבו חוק שייפסל על ידי בג"ץ יוכל להיחקק בשנית ברוב של 61 ח"כים ללא יכולת של בית המשפט להתערב בשנית.

בנט מאמין כי מדובר בדרך האמצע שבין המצב כיום שבו יכולים השופטים לפסול חוקים באין מפריע לבין "המודל הבריטי" שימנע באופן מוחלט מבית המשפט לפסול חוקים.

"מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית: לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל רפורמה במאבק במחבלים ובהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים", אמר שר החינוך וציין כי "לא פחות מכך בריסון כוחו המופרז של בית המשפט בישראל.".

לדבריו, "זאת הסיבה שהודעתי לפני מספר שבועות לראש הממשלה שיש לקדם את החוק אך לצערי, לא רק שהחוק שהצענו לא עלה לדיון, אלא שגם שום חוק אחר לא עלה במקומו. לאחר שנים של סחבת, דיונים וועדות הגיע הזמן לבצע. אנו מצפים שכל חברי חברי הממשלה יתמכו בחוק המאוזן - הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים".

"אין יותר קונים לסחורה של סמוטריץ". ח"כ זנדברג

"ח"כ זנדברגצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה להצהרת יו"ר הבית היהודי ואמרה כי "אי אפשר לעבור לסדר היום כשקרב מנדטים בתוך הימין שם במרכזו את בג"ץ כקורבן. פסקת ההתגברות, אם תעבור, מעמידה את הדמוקרטיה הישראלית בסיטואציה חדשה, בה אין מערכת איזונים ובלמים יש רק דיקטטורה של הממשלה".

לדבריה, "זו לא אנקדוטה ולא הצהרה מסיתה אלא שינוי קיצוני בחוקי המשחק, דבר ששום ממשלה לפני הנוכחית לא העזה לעשות. הקרב הזה קורה בהונגריה, בטורקיה ועכשיו בישראל. אני קוראת לחברי באופוזיציה לכנס דיון חירום על מנת להבין אם בכלל ניתן לחזור לסדר היום אחרי שינוי כל כך מהותי בעקרונות הדמוקרטיה הישראלית".