בנט על התקיפה בסוריה: "החלטנו לפגוע בראש התמנון"

חבר הקבינט התייחס לתקיפה הישראלית בסוריה, "לא נמתין שהאויב שלנו יגיע לגדר. אנחנו מונעים את ההתבססות של איראן בסוריה". על הביקורת נגד התגובה הלכאורה מוגזמת להפלת המטוס הישראלי הוא אמר, "הבלים שמתואמים עם מתנגדי נתניהו כדי לחמם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/02/18 08:47 כו בשבט התשעח

בנט על התקיפה בסוריה: "החלטנו לפגוע בראש התמנון"
"החלטנו לפגוע בראש התמנון", צילום: מיכאל דימנשטיין

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ראשון) לאירועים הביטחוניים שאירעו במהלך השבת בצפון והסביר כי לדעתו לא מדובר בתגובה ישראלית מוגזמת.

"החלטנו לפגוע בראש התמנון שהוא איראן", אמר השר בראיון לכאן רשת ב' והוסיף כי "הסימטריה הזו תבהיר שיש מחיר למי שפועל נגדנו".

לדבריו, "לא נבליג על הפרת הריבונות שלנו. אנחנו עומדים על זכותנו לפעול היכן שאנחנו צריכים בשביל להגן על עצמנו. אנחנו לא נמתין שהאויב שלנו יגיע לגדר ורק אז נהדוף אותו. אנחנו מונעים את ההתבססות של איראן בסוריה".

אתמול במהלך הבוקר נשמעו אזעקות בחלק מישובי הצפון לאחר שמל"ט איראני חדר מסוריה לישראל. מסוק קרב מדגם אפאצ'י יירט אותו בשטח המדינה ובתגובה למקרה תקפו מטוסי חיל האוויר את בסיס שיגור המל"ט.

באחת התקיפות נפגע מטוס ישראלי מטיל נ"מ, טייסיו נטשו אותו ונפגעו באורח קל עד קשה. בתגובה להפלת המטוס תקף חיל האוויר מטרות איראניות בסוריה ויו"ר הבית היהודי התייחס לתגובה שנחשבת חריפה מצד ישראל.

שברי המל"ט שהופל על ידי ישראל

שברי המל"ט שהופל על ידי ישראלצילום: דובר צה"ל

"לא יכול להיות שהם זוכים לחסינות ומקיזים את דמנו", הוא אמר, "חמינאי שמח להילחם נגדנו עד טיפת הדם האחרונה של העזתים, אך הוא מאוד נלחץ כשדם איראני נשפך". לדבריו, "הדרך להמשיך ביציבות ולהבטיח את השקט היא לפעול ולמנוע את ההתבססות הזו כשהיא קטנה. העקביות הזו תוביל להמשך השקט, ואילו לטמון את ראשינו בחול יאפשר להם להמשיך להתבסס".

על חלק מהקולות שנשמעו בישראל, בין היתר מכיוונו של מפקד פיקוד הצפון לשעבר האלוף במילואים עמירם לוין, שטענו כי ישראל הגיבה באופן מוגזם, אמר בנט כי "דברי לוין הם הבלים ומתואמים עם מתנגדי נתניהו כדי לחמם. אלה הבלים, ויש לי הערכה דווקא לעמירם לוין, לא מתאים לו לומר דברים כאלה. אנחנו פועלים רק משיקולי ביטחון לאומי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן