בנט על הרב אריאל: "תלמיד חכם שלא מפסיק להתאמץ וללמוד"

שר החינוך נאם בערב ההוקרה שנערך לרב העיר רמת גן הפורש, "המסר מהתמונה שלך יושב בבית המדרש כאחד התלמידים, פשט כאש בשדה קוצים וזו המהות". ראש מכון פוע"ה שהעניק לרב אריאל תעודת הוקרה: "ידענו שתמיד יש לנו כתובת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/17 12:48 ה בכסלו התשעח

בנט על הרב אריאל: "תלמיד חכם שלא מפסיק להתאמץ וללמוד"
בנט והרב אריאל, צילום: דוברות שר החינוך

בבית הכנסת הגדול ברמת גן נערך אמש (אירוע הוקרה לרב יעקב אריאל, במהלכו בירך אותו שר החינוך נפתלי בנט והוא אף קיבל תעודת הוכרה ממכון פוע"ה.

יו"ר הבית היהודי אמר בערב, שהיה תחת הכותר 'איש על העדה': "אנחנו אומרים את הביטוי תלמיד חכם זה מורכב מחכמה אבל מה פשר תלמיד, תלמיד זה מישהו שכל הזמן לומד. מישהו שכל הזמן מתאמץ".

השר בנט הוסיף ופנה לרב אריאל כי "בבוקר אחרי שעזבת את התפקיד רצה ברשתות החברתיות התמונה שלך יושב בבית המדרש כאחד התלמידים,- המסר פשט כאש בשדה קוצים -  וזו המהות, העבודה הקשה היום יומית על המידות על הלימוד על ההשתפרות המתמדת".

בהמשך הוא התייחס למורשת הרב קוק, "הרב אמר שבני עקיבא היא תנועת התשובה הגדולה ביותר, וזאת תשובה על חטא המרגלים, ליבת חטא המרגלים לא היה החשש להפסיד במלחמה מול הענקים אלא החשש לנצח אותם ולהגיע למדינה יהודית בארץ ישראל" 

עוד הוא אמר כי המרגלים חששו מהחיבור בין תורה למדינה לארץ "כל עוד אנחנו במדבר הכל פשוט אבל כשמגיעים למדינה פתאום יש התלבטויות קשות מאוד. פתאום צריך להתעסק בסוגיות של  מה זה עבודה חיוניות איזה עבודות צריך לקיים בשבת, מה התפיסה הכלכלית שלנו, מדינת רווחה או כלכלה חופשית" והוסיף "הרב בחר להתעסק בנושאים האלה, איך מקימים מדינה יהודית".

לסיום בירך שר החינוך את הרב אריאל ואמר: "הרב פרץ דרך, והותיר אחריו את אורו באותה הדרך, אני מאחל לך עוד שנים רבות של תורה ועשייה".

הרב בורשטיין מעניק תעודת הוקרה לרב אריאל

הרב בורשטיין מעניק תעודת הוקרה לרב אריאלצילום: מכון פועה

בארוע, השתתפו גם הרב הראשי לישראל דוד לאו, הרב יהושע שפירא, הרב אליעזר איגרא, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, חבר הכנסת מוטי יוגב וראש מכון פוע"ה הרב מנחם בורנשטיין, שהעניק בשם במכונים ההלכתיים לרב העיר רמת גן לשעבר תעודת הוקרה על פועלו למען בניין התורה.

הרב בורשטין ציין כי  "בהגיעו לגבורות מודים אנו לרב על השקעתו הרבה בנו, הכוללת תשובות הלכתיות רבות לתחומים שונים, וכן הדרכה קבועה כיצד לנהוג במקרים ובמצבים שונים. דברים אלו ובנוסף להם, העידוד הקבוע והחשוב שאנו מקבלים מהרב לעבודתנו, נותנים לנו כוחות להמשיך ולהשקיע ולמצוא פתרונות ייחודיים למצבים משתנים והכל בקדושה ובטהרה על פי תורתנו הקדושה".

 לדבריו, "הידיעה שיש לנו כתובת בכל עת ובכל שעה נותנת כח עמידה מול הקשיים השונים המתחדשים בעולם המודרני". הרב בורשטין הוסיף כי הרב אריאל עשה זאת תמיד בשמחה, באהבה ובאכפתיות אין קץ ושיבח גם את רעייתו, "זו ההזדמנות להודות בכל לב גם לרעייתו היקרה הרבנית נחמה- תליט"א,  העומדת לימינו בעזרה בעצה ובתושייה, ויחדיו אנו זוכים לסיוע תדיר בכל השקעתנו למען הכלל והפרט".