בנט על בג"ץ גופות המחבלים: "מביש, מבצעים לוליינות משפטית"

שר החינוך הצטרף לביקורת על הפסיקה לפיה אין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצרכי מיקוח. "לפי הלוגיקה הזו זכויות משפחת המחבל גוברות על זכויות משפחות גולדין ושאול", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 11:06 ל בכסלו התשעח

בנט על בג"ץ גופות המחבלים: "מביש, מבצעים לוליינות משפטית"
נפתלי בנט. יצליחו להדיחו?, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

אחרי שאתמול תקפה שרת המשפטים איילת שקד את החלטת בג"ץ בנושא השבת גופות המחבלים, הבוקר (ב') הצטרף לביקורת גם ראש מפלגתה, שר החינוך נפתלי בנט. בפוסט שפרסם בפייסבוק כינה בנט "מביש" את פסק הדין שקבע כי למדינה אין סמכות להחזיק בגופות מחבלים, וטען כי "מבצעים לוליינות משפטית" כדי להסביר זאת.

"סיימתי לקרוא כעת את 60 עמודי פסק הדין של השופט דנציגר, בו הוא מפקיע מן הממשלה את הסמכות להחזיק גופות לצרכי מיקוח, בשם זכויות המחבל. לפי הלוגיקה הזו זכויות משפחת המחבל גוברות על זכויות משפחות גולדין ושאול", פתח בנט את הפוסט.

"זהו פסק דין מביש. מבצעים לוליינות משפטית כדי להסביר שהחוק הקיים (תקנות ההגנה) אינו מאפשר להחזיק בגופות; שולחים אותנו כביכול לחוקק חוק, תוך אמירה שהחוק שנחוקק עלול להיפסל גם הוא על ידי בג״ץ", הוסיף.

לדבריו, "‏אין טעם לילל ולקטר. מעבר לטיפול נקודתי בסוגיית גופות המחבלים, עלינו, ממשלת ישראל, לעצור את המשך ההשתלטות של בג״ץ על סמכויות הממשלה. לכן אנו פועלים, עכשיו: ‏השבוע נפיץ את תזכיר חוק יסוד החקיקה. החוק יסדיר, לראשונה, בצורה ברורה את גבולות הסמכות של בג״ץ ויימנע הישנות של התנהלות זו".