בנט ספד לרב רוזן: "אורו ממשיך להאיר ברבבות אנשים שראו את עיניו הטובות"

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת, מובא בשעה זאת למנוחות בבית העלמין בכפר עציון שבגוש עציון. הרב יעקב אריאל ספד לו: "זכה למעמד והערכה מכל החוגים והזרמים במדינת ישראל והעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/17 15:08 יג בחשון התשעח

בנט ספד לרב רוזן: "אורו ממשיך להאיר ברבבות אנשים שראו את עיניו הטובות"
מועלם ובנט בסיור עם הרב רוזן, צילום: הבית היהודי

ראש מכון צומת, הרב ישראל רוזן מובא בשעה זאת למנוחות בבית העלמין בכפר עציון שבגוש עציון.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ספד לרוזן על יכולתו להביא את המאה ה-21 לגבולות התורה וההלכה: "כשעם ישראל אמר במדבר איך נקיים חמלי"ם בשבת בלי חילול ה' מיותר, איך נקיים בתי חולים, איך נחיה בכלל את החיים והרב רוזן יום אחרי יום לבנה אחרי לבנה עמל לתקן ולהראות שאפשר. קראתי קודם היום באתרים כתבו שהרב רוזן כביכול התאים את התורה למאה ה21. זה הפוך הוא התאים את המאה ה21 לתורה.  מבלי להחסיר אות מבלי לשנות דבר הוא הרים את האצבעות שהמאה 21 תתעלה ותתאים לתורה". 

בנט הזכיר גם את פועלו רב השנים בנושא הגיור: "הרב רוזן איננו, אבל כפי שחנה סנש אמרה: שיש כוכבים שכבר אינם אבל אורם ממשיך להאיר כך הרב  רוזן ממשיך להאיר הוא מאיר דרך אותם חיילים דרך אותן אחיות, דרך עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל במדינת ישראל.  ואנחנו רואים את החזון הזה קיים ומתממש יום אחרי יום. 

ואורו של הרב ישראל,  מאיר באלפי גרים שהוא דאג להם לפני הגיור וגם אחרי. ואורו ממשיך להאיר ברבבות אנשים שראו את עינו הטובות. 

אני זוכר שביקרתי במכון צומת הוא כל כך אהב את עשייה אבל בעיקר אהב את האנשים, והוא מאיר דרככם דרך הרבנית הילדים הנכדים המאוד יפים ואתם יכולים להיות גאים בסבא". 

הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן ונשיא הישיבה ספד לו ואמר: "קשה לעמוד כאן ולהספיד תלמיד חכם פורץ דרך כמו הרב רוזן. יחידים האנשים שעם ישראל חייב להם תודה כמו הרב ישראל. היו לו דעות, אבל ביישום ההלכה התייעץ עם גדולי הדור מכל החוגים, ולכן זכה למעמד והערכה מכל החוגים והזרמים במדינת ישראל והעולם. דיברנו על שימוש במכונית האוטונומית בשבת. שבת הייתה יקרה לו. נמשיך ללכת בדרכו".