בנט: "משיחות מרתוניות עם יהדות ארה״ב המצב חמור"

שר החינוך והתפוצות טוען כי יהודי העולם חשים שממשלת ישראל סטרה על לחיים, "‏זו אינה המציאות כמובן, אך זו התחושה שלהם. יהודי ארה״ב הם אחינו. הם רצויים כאן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/17 10:39 ג בתמוז התשעז

בנט: "משיחות מרתוניות עם יהדות ארה״ב המצב חמור"
השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?, צילום: פלאש 90

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט, מעדכן הבוקר (שלישי) כי מהתרשמותו המצב בין ישראל ליהדות התפוצות הוא חמור, זאת על רקע החלטות הממשלה בנושא מתווה הכותל וחוק הגיור.

בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ כי "משיחות מרתוניות עם יהדות ארה״ב המצב חמור. הם בתחושה שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל ושהם אינם רצויים".

בהמשך הוא הדגיש כי "זו אינה המציאות כמובן, אך זו התחושה שלהם. אנחנו נקיים הידברות רציפה עימם היום. יהודי ארה״ב הם אחינו. הם רצויים כאן". לדברי בנט, "נעשו שגיאות ויש גם דיסאינפורמציה רחבה ("סגרו את רחבת ישראל״, "מנעו גיור ממיליוני יהודים"). התכנית היא להקשיב ולהידבר. לפוגג שמועות".

בציוץ נוסף הוא ציין כי "‏יהדות ארה״ב מהווה משענת אסטרטגית עבור מדינת ישראל, ומעל לכל הם אחינו. אני דוחה את התפיסה שאיננו צריכים להתחשב בהם. בהידברות נוכל לפתור".

כזכור השר הבנט הודה שלשום כי לא נכח בישיבות בהן התקבלו ההחלטות מכיוון שהנושאים הללו לא היו על סדר היום המתוכנן. כשהוא נשאל על ידי ירון לונדון בערוץ 10 מה היה מצביע במידה והיה נוכח בישיבת הממשלה הוא ענה: "אני מניח שהייתי נמנע או שהייתי מתנגד". עם זאת הוא הציין כי לדעתו לא מדובר בהחלטה כל כך גורלית, "זה לא אסון כל הדורות. מי שרוצה להתפלל היום בכותל יש את עזרת הגברים, את עזרת הנשים ואת הרחבה הדרומית".