בנט: "מברך את נתניהו על שהוציא את עצמו מחוק ההמלצות"

יו"ר הבית היהודי קרא לראשי סיעות הקואליציה "לנהוג באחריות ובשיתוף פעולה על מנת להימנע מבחירות מוקדמות ומיותרות". לאחר דחיית ההצבעה על חוק ההמלצות הוא אמר כי הוא מצפה "שכעת נתמקד בחוקים חשובים ומשמעותיים למדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/17 16:12 טז בכסלו התשעח

בנט: "מברך את נתניהו על שהוציא את עצמו מחוק ההמלצות"
מבקש מראש הממשלה להחיל ריבונות. בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי התייחס היום (ב') לחוק ההמלצות, שההצבעה עליו נדחתה ושראש הממשלה הצהיר כי בכל מקרה הוא לא יכול עליו, וקרא לראשי סיעות הקואליציה להימנע מהליכה לבחירות גם אם יש ביניהם אי הסכמות.

"ברצוני לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר בנט, "על ההחלטה להוציא עצמו מחוץ לחוק ההמלצות אני מצפה שכעת נתמקד בחוקים חשובים ומשמעותיים למדינת ישראל כגון חוק הלאום וחוק יסוד החקיקה, חוקים אותם ראוי שממשלת הימין תוביל בכל הכח".

עוד הוא אמר כי הוא קורא "לכל ראשי הקואליציה לנהוג באחריות ובשיתוף פעולה על מנת להימנע מבחירות מוקדמות ומיותרות ולהמשיך בפעילות הטובה של הממשלה שלנו כמו המהפיכה שאנו מובילים בחינוך ובמשפטים".

לדבריו, "האחריות ושיקול הדעת מחייבים לא רק אותנו, אלא גם את חברנו האופוזיציה. חופש הביטוי כן- חופש ההסתה נגד ראש הממשלה לא. עם אחד אנחנו".

כזכור אתמול הוחלט לדחות את ההצבעה על חוק ההמלצות מתוך חשש שהוא לא יעבור בקריאה שניה ושלישית כפי שתוכנן השבוע. לצד זה הצהיר ראש הממשלה כי בכל מקרה במידה והצעת החוק, שאמורה למנוע מהמשטרה להמליץ על העמדה לדין של נבחרי ציבור, תעבור היא לא תחול על חקירותיו האחרונות.