בנט לפרידמן: "חבר האמת של ישראל"

בתגובה לדברי אבו מאזן, שכינה את שגריר ארה"ב בישראל "בן כלב", אמר שר החינוך: "תירשם בדפי ההיסטוריה של ישראל בתור 'החבר'". פרידמן: "אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אשאיר את זה לכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 21:45 ג בניסן התשעח

בנט לפרידמן: "חבר האמת של ישראל"
השר בנט בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות, צילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, התייחס הערב (ב') לדבריו של יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בגנותו של שגריר ארה״ב בישראל, דיוויד פרידמן ואמר ״דיוויד, אחרי שנה בלבד בתפקידך, כבר אפשר לומר כי אתה תירשם בדפי ההיסטוריה של ישראל בתור 'החבר'. חבר האמת של מדינת ישראל״. את הדברים אמר בנט במהלך ערב הפתיחה של הפורום הגלובלי למלחמה באנטישמיות. 

השר בנט התייחס בהמשך דבריו למאמרו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, שפורסם בעיתון ניו יורק טיימס ואמר: "רון קראתי את המאמר שלך בניו יורק טיימס. אני מכבד אותך מאוד אבל אני חולק עליך. ההתבוללות באמריקה היא לא תוצאה של מדיניות ישראלית. היא צומחת בעקביות מאז שנות ה-50 ועד ימינו שלנו. אנו חייבים להתמודד מולה. 

"אני גם לא מסכים עם ההשוואה המוסרית בין בנייה בהתנחלויות, שאני מכנה בניית קהילות בארץ מולדתנו, לבין הסתה פלסטינית - זה לא אותו דבר. אבל אנחנו חברים ואני אמשיך להעריך ולכבד אותך".

מוקדם יותר התייחס אבו מאזן לציוצו של פרידמן בעקבות פיגוע הדקירה בירושלים, שבו תקף את הרשות הפלסטינית על כך שלא גינתה את האירוע, וכינה את השגריר "בן כלב".

פרידמן לא נשאר חייב, ובמהלך נאומו בפורום אמר: "שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב, ראיתי את תגובתו באייפון שלי לפני כמה דקות, והוא קרא לי 'בן כלב'. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם".

השגריר פרידמן בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות

השגריר פרידמן בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיותצילום: רון שלף