בנט לנתניהו: אשר את סלילת הכבישים העוקפים ביו"ש

שר החינוך ביקר בשומרון ואמר: "מסוכן לנסוע בכבישי יהודה ושומרון. יש פתרון, זה נקרא כבישים עוקפים". לקראת אוהל המחאה שעתיד לקום מול בית ראש הממשלה אמרו נציגי משפחות שכולות: "צריך למנוע את הפיגוע הבא וזה לא יקרה רק בעזרת דיבורים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/10/17 11:21 ד בחשון התשעח

בנט לנתניהו: אשר את סלילת הכבישים העוקפים ביו"ש
בנט בהר ברכה: קורא לנתניהו לאשר את הכבישים העוקפים", צילום: ללא קרדיט

שר החינוך נפתלי בנט חנך הבוקר (שלישי) שני בתי ספר חדשים ביישוב הר ברכה וניצל את ההזדמנות לקרוא לראש הממשלה לפתור את בעיית הכבישים העוקפים, עליה יצאו בשבוע שעבר במחאה ראשי רשויות ביהודה ושומרון ומשפחות שכולות.

"אני מפה קורא לראש הממשלה", אמר בנט, "יש בחזון הגדול בעיה מקומית שצריך לפתור". לדבריו, ''מסוכן לנסוע בכבישי יהודה ושומרון. יש פתרון, זה נקרא כבישים עוקפים, זה לא צריך להיות עניין של ימין ושמאל''.

יו"ר הבית היהודי הוסיף כי אישור השלמת הכבישים העוקפים הוא ''החובה הבסיסית של המדינה כלפי אזרחיה. אני קורא לראש הממשלה לא להמתין דקה, לאשר את הכבישים העוקפים ולאפשר את הביטחון".

היום צפויים ראשי ההתיישבות ומשפחות שכולות להקים אוהל מחאה מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים, בדרישה להעביר את התקציב הדרוש למרכיבי ביטחון שונים ולסלילת מספר כבישים עוקפים ביהודה ושומרון. לצד ראשי המועצות ישבו גם הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי שנרצח בפיגוע ירי ב-2014, איציק אבוטבול ששכל את אשתו הדס בפיגוע ירי, משה הר מלך שאיבד את בנו שולי בפיגוע ירי ורותי חסנו שבעלה אברהם נרצח בפיגוע דריסה.

נציגי המשפחות השכולות ציינו כי ''גם לאחר כל הפיגועים הקשים ביו"ש, חדירות לישובים ותאונות על הצירים, ראש הממשלה עדיין לא מצא זמן להתייחס למחדל וחוסר היכולת של הממשלה לעמוד בהבטחותיה לכל הפחות בכל הנוגע לחיי אדם". לדבריהם,''במקום זאת מצא לנכון להשתעשע בנאום חמוצים שכל ההתייחסות שלו ליו"ש נגעה לכך שהוא לא מפנה ישובים, דבר שלצערנו גם הוא לא נכון".

עוד הם אמרו כי. ''העובדה שהממשלה הזו לא מפנה ישובים אינה הוכחה לכך שזו ממשלת ימין. גם יו"ר מחנה השמאל כבר הודיע שלא יפנה ישובים". לכן הם אמרו, ''צריך להגן על חיי המתיישבים. צריך לדאוג לתשתיות לבני האדם שגרים שם. הנקודה היא שצריך למנוע את הפיגוע הבא וזה לא יקרה רק בעזרת דיבורים".