בנט לחמאס ולערביי ישראל: "לא מציע להם לבחון את סבלנותנו"

שר החינוך מתח ביקורת על דברי ליברמן בנוגע לשטחי וערביי ואדי ערה, "איך ייסעו מכביש 6 לעפולה? דרך פלסטין? יש לעשות הפרדה בין מי שפורע לרוצים להיות חלק מהמדינה". את שאיפותיו להיות ראש ממשלה הוא התנה בכך שהבית היהודי יהיה "חייב לעבור שינויים מאוד משמעותיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/17 12:42 כב בכסלו התשעח

בנט לחמאס ולערביי ישראל: "לא מציע להם לבחון את סבלנותנו"
תוקף את ארדואן. בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום (א') למהומות במגזר הערבי סביב הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל וכן לקריאתו של שר הביטחון להחרים את תושבי ואדי ערה.

"אני לא מציע להם לבחון את הסבלנות שלנו", אמר בנט בראיון ל-103FM והוסיף כי "כל מהלך שהוא נכון לך בדרך כלל רווי בחיכוך, וידענו שיהיה חיכוך מסוים". כמו כן לפי הניתוח שלו "אנחנו לקראת סוף העימות הזה".

לצד זה, הוא מתח ביקורת על דברי השר אביגדור ליברמן שקרא שוב לחילופי שטחים, "איך ייסעו מכביש שש לעפולה? דרך פלסטין? מי שרוצה לנסוע מת"א לעפולה דרך פלסטין שימסור את ואדי ערה". לדבריו, "מעולם הציונות לא מסרה שטחים לערבים בעקבות התפרעויות. אנחנו צריכים להיות חזקים, לדאוג לשלטון חוק".

על דברי שר הביטחון לגבי החרמת חלק מהתושבים הערבים בישראל הוא ציין כי הוא חושב שהממשלה צריכה "לעשות הפרדה טוטלית בין מי שפורע ומי שחותר מתחת למדינה לבין אלו שרוצים להיות חלק מהמדינה". 

בהתייחסו לאירועים בדרום, לרבות ירי הרקטות מעזה וחשיפת המנהרות, הוא אמר כי "זה לא סוד שחמאס והג'יהאד האסלאמי רוצים לפגוע במדינת ישראל, ולא סוד שלפני שלוש וחצי שנים פעלתי רבות להשמדת אותן מנהרות תקיפה, כשהרגשתי שלא נעשה מספיק. כרגע, כחבר קבינט, אני יוכל לומר בוודאות שכוחות הביטחון פועלים בצורה נכונה בנושא. ביקרתי בעוטף עזה בשבוע שעבר ואני סומך את ידיי לחלוטין על כוחות הביטחון. זה לא בלתי נמנע שיהיה עימות, אך כרגע יש עבודה טובה שלנו ואני לא רואה את זה בדרך. אני לא חפצים במלחמה, זה דבר רע. כל עוד אפשר להימנע מכך, עדיף". 

על הצהרתו כי יתמודד לראשות הממשלה לאחר שנתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים הוא הבהיר כי "בעידן של אחרי נתניהו אני אתמודד על ראשות הממשלה". לדבריו, כדי שזה יהיה רלוונטי "הבית היהודי חייב לעבור שינויים מאוד מאוד משמעותיים של היפתחות לכלל המגזרים, בהם חילונים וחרדים ועדות המזרח. אנחנו חייבים להיפתח כדי להיות אטרקטיביים".