בנט: "כשהייתי מ"פ, החיזבללה היה ארגון במגננה"

שר החינוך וחבר הקבינט מתח ביקורת על ההתנהלות הבטחונית של ישראל מול חמאס, "ישראל נוקטת בעמדה של ניתוק מגע תמידי במקום חתירה למגע וניצחון". הוא ציין את התגרענות איראן כאיום הגדול ביותר על ישראל, "יכול לפגוע במהות הציונות". וסיפר היכן היה בזמן אסון התאומים

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/09/17 16:39 כ באלול התשעז

בנט: "כשהייתי מ"פ, החיזבללה היה ארגון במגננה"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, סיפק היום (שני) כמה אמירות נוקבות על מדיניות הביטחון שלמדינת ישראל בכנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה.

בנוגע לאיום המרכזי על מדינת ישראל יישר בנט קו עם ראש הממשלה ואמר כי לתפיסתו "אין ספק שהתגרענות איראן זה האיום. צריך להבין שאיראן גרעינית זה לא מלחמה קרה כמו בין ארה"ב ורוסיה. האיום יכול לפגוע במהות הציונות לבית בטוח לעם היהודי. אסור לאפשר מצב כזה. אסור שההתמקדות בסכנה הקונבנציונאלית של ישראל תאפיל על האיום הגרעיני".

לבריו, על ארה"ב לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להיות גרעינית, "יש שגיאה של רוב מדינות המערב שמעלות על נס את איומי דעאש, שזה לא סכנה קיומית. הבסת דאעש זה חשוב אבל צריך לשים את האצבע על איראן".

על הביקורות שספג בעקבות התחקורים האישיים שביצע בשטחי הכינוס במהלך מבצע צוק איתן הוא אמר כי הוא "לא מתחרט על זה, אלא רק על זה שלא נכנסתי עמוק יותר. זו אחריות שלנו להביא את המידע. אין תחליף למגע ישיר של הקברניטים עם השטח".

השר וחבר הקבינט המדיני-בטחוני התייחס לגישה הישראלית במידה ויתקיים עימות נוסף מול חמאס, "עובדתית מדינת ישראל נוקטת בעמדה של ניתוק מגע תמידי במקום חתירה למגע וניצחון. כשאני הייתי מ"פ - החיזבללה היה ארגון במגננה, כשיצאנו חטפנו ארגון חזק פי כמה, צבא קטן ואז שוב התנתקנו, ושוב התעצמו. יש עכשיו תרגיל גיס מול הארגון הזה. כשיש חיכוך תמידי אפשר להכריע כמו ביהודה ושומרון. הניתוק מגע הסופי מעזה היה ב-2005. מדינת ישראל צריכה לעבור מניתוק מגע לחיכוך שמביא להכרעה. לפעמים חיכוך יזום".

"שיהיה ברור", אמר בנט בהסתייגות, "אנחנו לא מעוניינים במלחמה. המלחמה היא דבר נורא ובוודאי צריך למצות את כל האופציות המדיניות כדי להימנע ממלחמה. אני חושב שאימוץ התפיסה שלי ירחיק מלחמה". על מלחמת האזרחים בסוריה ועל המעורבות הרוסית באזור הוא הבהיר: "אנחנו נשמור על עצמנו בכוחות עצמנו".

בנט אף סיפר על כך שבזמן אסון התאומים לפני 16 שנה הוא שהה בארה"ב במטה חברת הסטרט-אפ שניהל במנהטן. לדבריו, מסקנתו מאירוע הטרור הרצחני והגדול היא ש-"אין גבול לרוע אנושי".