בנט התנצל בפני יונה: עשינו לך עוול

שר החינוך הביע חרטה פומבית בפני חבר הכנסת מהמחנה הציוני על הקמפיין נגדו בחירות האחרונות. "זה לא היה צודק ולא היה נכון", אמר. יונה: "מודה על ההתנצלות, קורא לכל הצדדים לרסן את השיח המפלג והמסית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/18 15:46 יב באדר התשעח

בנט התנצל בפני יונה: עשינו לך עוול
נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שלוש שנים אחרי מערכת הבחירות האחרונה, התנצל היום (ג') שר החינוך נפתלי בנט בפני ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני על קמפיין הבית היהודי נגדו טרם הבחירות.

במהלך דיון בוועדת הכספים פנה בנט ליונה ואמר: "בקמפיין הבחירות האחרונות, המפלגה שלי, הבית היהודי, עשתה נגדך קמפיין מכפיש ואני מבקש להתנצל בפנייך על כך. זה לא היה צודק ולא היה נכון". בתגובה אמר יונה: "אני מודה לשר בנט על ההתנצלות וקורא בהזדמנות זאת לכל הצדדים לריסון השיח המפלג והמסית".

במהלך מערכת הבחירות האחרונות יצאו בבית היהודי בתעמולה נגד חלק מחברי המחנה הציוני. בכרזות שעוצבו כדוגמת אלו של מפלגת חד"ש נכתבה הכותרת "משהו חדש מתחיל", ומתחתיה הובאו תמונות של מועמדים במפלגה לצד התבטאויות שנויות במחלוקת שאמרו. 

בין היתר הובא ציטוט של ח"כ מרב מיכאלי שאמרה "לא לשלוח ילדים לצבא", ציטוט של ח"כ זוהר בהלול שאמר "הזהות הפלסטינית שלנו חזקה מזו הישראלית", ציטוט של ח"כ סתיו שפיר שאמרה "התקווה היא שיר גזעני" וציטוט של ח"כ יונה שאמר: "אני מודה שאני לא מתחבר למילה הזאת. ציונות לא מבטאת את מה שאני".

יוסי יונה

קיבל את ההתנצלות. ח"כ יוסי יונהצילום: הדס פרוש/פלאש 90

ח"כ יונה הופתע מעט מההתנצלות הספונטנית בפניו, שלא הייתה קשורה למהלך הדיון בוועדה. עם זאת, בשיחות בין השניים בחודשים האחרונים בנושאים שונים, השר הביע חרטה על הקמפיין, ואף הבטיח שבהזדמנות הראשונה שתהיה לו הוא יביע בפומבי את התנצלותו. בנט אף אמר כי הוא חושב שהקמפיין עשה עוול עם ח"כ יונה.

בסביבתו של בנט אמרו כי ההתנצלות של שר החינוך כלפי יונה מכוונת גם כלפי שאר חברי הכנסת שהותקפו בקמפיין, אלא שהוא ניצל את ההזדמנות של היותו יחד עם ח"כ יונה באותו דיון כדי להביע את התנצלותו ישירות בפניו.