בנט: "האקטיביזם השיפוטי הוציא את המערכת מאיזון"

על רקע הניסיון לחוקק פסקת התגברות רחבה שתחול על נושאים אחרים מלבד המסתננים, יצא שר החינוך נגד התערבות מערכת המשפט בחקיקה. "הדבר הזה מנע מממשלות ישראל לפעול בצורה אפקטיבית מול מחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 12:55 כו בניסן התשעח

בנט: "האקטיביזם השיפוטי הוציא את המערכת מאיזון"
בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"ב-40 השנים האחרונות, תחת ממשלות כביכול ימניות, התחוללה בשקט מהפכת האקטיביזם השיפוטי וכל הפעולות במדינת ישראל הפכו להיות שפיטות ו"בגיצ"ות", כך אמר היום (ד') שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. הרקע לדברים הוא הניסיון של הבית היהודי לחוקק פסקת התגברות שתחול רק על נושא המסתננים, כשבמקביל מבקשת הליכוד לחוקק פסקת התגברות מורחבת שתחול גם בנושאים אחרים.

לדברי בנט, "הדבר הזה הוציא את המערכת מאיזון ומנע מממשלות ישראל לפעול בצורה אפקטיבית מול מחבלים, למשל גירושם והרס בתיהם, ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים. נוצרה כעת הזדמנות נדירה שאפשר להשיב את המצב לקדמותו ואת האיזון על כנו. 

"שמחתי לשמוע את העמדה החדשה של ראש הממשלה בעד פסקת ההתגברות ואנחנו כמובן נגבה אותו. אני מצפה מראש הממשלה ומכלל החברים בקואליציה לתת את ידם ולהעביר במהירות האפשרית את החקיקה הזאת", הוסיף.

בהמשך היום, במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, פנה שר התיירות יריב לוין לבנט, ואמר: "אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה. אני דיברתי עם סמוטריץ והוא הודה שההצעה שלו בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה. לדוגמה - המודל הבריטי טוב יותר מההצעה שאתה (בנט) מדבר עליה. היא הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות.

"ייתכן ונצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבג"ץ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הודיע בישיבת ראשי קואליציה שהוא תומך ויקדם את פסקת ההתגברות לפי המודל הבריטי שהציע יריב לוין. ביום ראשון יתכנסו ראשי קואליציה לדיון מהיר כדי לקדם את החקיקה לאלתר. מדובר בפסקת התגברות נרחבת יותר מזו שבנט הציע היום".

עוד נאמר כי "בנט היה לחוץ לאשר היום את הצעת החוק שלו. כששמע מיריב לוין שיש הצעת חוק נרחבת יותר וחזקה יותר, הוא עצר. כל ראשי המפלגות הסכימו שהמודל הבריטי שרה"מ מציע משמעותי יותר מהצעת החוק של סמוטריץ, כולל סמוטריץ עצמו שאמר ליריב לוין הבוקר שההצעה שלו "בעייתית'".