בנט: "בהר הבית יש לאורך כל השנים אפליה חמורה נגד היהודים"

על רקע פתיחת הר הבית ליהודים והחרמתו על ידי המוסלמים, הגנו שרי הקבינט על ההחלטה להגביר את אמצעי הבידוק בכניסה למתחם. בנט: "אזכיר שמדינת ישראל היא הריבון בהר הבית. הוואקף עושה פה סערה בכוס מים". ארדן: "המגנומטרים ישארו בהר הבית. ישנה ירידה במתיחות בהר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/07/17 09:50 כג בתמוז התשעז

בנט: "בהר הבית יש לאורך כל השנים אפליה חמורה נגד היהודים"
השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?, צילום: פלאש 90

שלושה ימים לאחר הפיגוע הרצחני, בו נרצחו שני שוטרים, עלו הבוקר (שני) יהודים להר הבית ללא ליווי אנשי הוואקף שמחרימים את העליה להר כתוצאה מהצבת גלאי המתכות בכניסה.

אירוע חריג, יחסית למקום, נרשם כשקבוצת פעילים יהודיים אמרה קדיש על השוטרים, האיל סתאוי וכמיל שנאן, שנרצחו על ידי שלושה מחבלים מאום אל־פחם. אמירת הקדיש התאפשרה מאחר ואנשי הוואקף לא שוהים נכון לעכשיו במתחם, לאור מחאתם על הגברת אמצעי הבידוק בכניסה להר.

שרי הממשלה וחברי הקבינט, נפתלי בנט וגלעד ארדן התייחסו למתיחות בהר הבית, על רקע הפיגוע הרצחני ביום שישי וההחלטה להציב בכניסה למתחם גלאי מתכות.

בראיון לכאן רשת ב', אמר שר החינוך בנט כי הוא לא מבין על מה הסערה בנוגע להצבת המגנומטרים בהר הבית, "אזכיר שמדינת ישראל היא הריבון בהר הבית הוא חלק ממדינת ישראל כמו כל מקום אחר וגם מהווה את המרכז הלאומי".

לדבריו, "הוואקף עושה פה סערה בכוס מים. צריך לשים עמדות בידוק בכניסות כמו בכעבה במכה ואם שם אפשר לשים עמדות בידוק אז אפשר גם בהר הבית".

למרות שהוא עצמו אינו נוהג לפקוד את הר הבית, ציין בנט כי יש לפעול נגד אפליית יהודים במקום, "מסיבות אישיות אני לא עולה להר באופן אישי, אבל מכבד כל יהודי שרוצה לעלות. אני חושב שבהר הבית יש לאורך כל השנים אפליה חמורה נגד היהודים, מוסלמי לא נבדק ויהודי כן. והנה ביום שישי מוסלמים פתחו באש בתוך הר הבית".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס גם לנושא הר הבית ואמר לרדיו 'קול ברמה' כי "המגנומטרים ישארו בהר הבית ויתכן ויופעלו על ידי חברת אבטחה פרטית בדומה לכותל המערבי. לפי הדיווחים שקיבלתי הבוקר ישנה ירידה במתיחות בהר".