בן ראובן: "בנות בסיירת גולני? זה לא ילך"

חבר הכנסת מהמחנה הציוני הסתייג מהקריאה הרחבה לשילוב נשים בתפקידי לחימה בצה"ל, ואמר כי יש לבדוק את הנושא בצורה איטית וממוקדת. "אני לא מסכים בקיצוניות שבנות יכולות לעשות הכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/18 17:09 טז בשבט התשעח

בן ראובן: "בנות בסיירת גולני? זה לא ילך"
לוחמות בזמן אימון, צילום: פלאש 90 , אביר סולטן

"לקחת בת ולשים אותה בסיירת 'גולני' - זה לא ילך", כך אמר היום (ה') ח"כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני בריאיון לרדיו דרום על רקע הדיון בסוגיה הבוערת סביב שאלת גיוס נשים לצה"ל. לדבריו יש לבדוק בצורה איטית וממוקדת את סוגיית שילובן של נשים בתפקידי לחימה, אך נכון לעכשיו הדבר לא מתאים.

את הדברים אמר בן ראובן בריאיון משותף עם מפקדו בעבר, אביגדור קהלני. השניים הסכימו כי יש לשלב נשים במערך הלוחם בצה"ל, אך לעת עתה לא בדרג המסתער.

"בנות, נכון לעכשיו, מתקשות לדעתי להיתקע בלבנון עם טנק מרכבה, שעכשיו צריך להחליף זחל וזה כבד מאוד, אז אני לא ממהר לתת הצהרות. אני אומר: לאט לאט, בואו נבדוק את הדברים האלה בצורה איטית וממוקדת. נבדוק גם את הבדיקות הפיזיולוגיות ומה המשמעות של הדברים האלה", אמר בן ראובן.

"אני לא מסכים בקיצוניות שבנות יכולות לעשות הכל. היום אני חושב שלא. אני חושב שלקחת בת ולשים אותה בסיירת 'גולני' זה לא יילך, זה לא יילך מבחינה פיזיולוגית", הוסיף.