בן דהן: "מקווה שסרבן הגט ישמע לעצותיי"

בשיחה שקיים עם ירון אטיאס, ששמו ותמונתו הותרו לפרסום כמנוף לחץ, הביע סגן שר הביטחון את התנגדותו הנחרצת לסרבנות גט. "שמעתי את עמדתו והצעתי לו מספר הצעות איך ניתן לסיים פרשה עגומה זו", סיפר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/18 13:29 כה באייר התשעח

בן דהן: "מקווה שסרבן הגט ישמע לעצותיי"
סגן שר הביטחון, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, שוחח עם סרבן הגט ירון אטיאס, מי שאתמול יצא נגדו פסק דין בעניינו שהתיר את פרסום שמו ותמונתו. בפוסט שפרסם היום (ה') בפייסבוק סיפר בן דהן על השיחה, שבה ניסה לשכנע אותו להעניק לאשתו את הגט המיוחל.

"אתמול פורסם פסק דין נגד ירון אטיאס הקובע שהוא סרבן גט. שוחחתי עם ירון שיחה ארוכה. 
אני מתנגד חריפות לסרבנות גט מכל סוג שהוא", פתח בן דהן.

"במשך שני עשורים לחמתי למען עגונות ומסורבות גט. כך גם הבהרתי לירון בשיחתנו. שמעתי את עמדתו והצעתי לו מספר הצעות איך ניתן לסיים פרשה עגומה זו. אני מקווה שהוא ישמע לעצותיי", הוסיף.

ירון אטיאס

ירון אטיאסצילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

אתמול, לאחר שנתיים שבהן מנסה מזל אטיאס להשתחרר מנישואיה שעלו על שרטון, אישר בית הדין לפרסם את שמו של בעלה, ירון אטיאס, על מנת שהלחץ הציבורי ייתן את אותותיו, והוא יעניק לה את הגט.

ההחלטה התקבלה בצעד חריג בבית הדין הרבני האזורי בחיפה, שם אושרו נגדו סנקציות נוספות כמו איסור לצרף אותו למניין, לדבר עמו, לשאול לשלומו, לסחור עמו, לחלוק לו כבוד, ואף לענות אחריו לקדיש.

עונש ההרחקה וה"שיימינג" בציבור נפסק לאחר שבמשך חצי שנה סירב לציית לפסק שחייב אותו לתת גט לאשתו. בפסיקתם כתבו הדיינים: "יש להטיל על הבעל הרחקות רבנו תם, שהנם הוראות לציבור להתרחק ממי שאינו מטיב לאחרים, שאין הציבור חייב לדאוג לטובתו... מצווה עלינו להרחיקו כדי שישוב מדרכו הרעה וכדי להציל הענייה העשוקה מידו".