במכון וינגייט לא מרשים לתלות את דגל ישראל

חמישה סטודנטים, שתלו את דגל המדינה בחזית חדרם, נתבקשו על ידי מנהלת המעונות להסירו בטענה ש-"המכון הינו מקום המזמין כל אדם באשר הוא, ולכן אין זה המקום לתלות הדגל" לטענתם נאמר להם שהדבר מעורר "פרובוקציות". מכון וינגייט: "דרישה לגיטימית ומקובלת. יתכן והיתה טעות באופן ניסוח ההודעה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 15:29 ב בכסלו התשעח

במכון וינגייט לא מרשים לתלות את דגל ישראל
הדגל בחזית החדר שבמעונות, צילום: באדיבות המצלם

במכון וינגייט הורו לסטודנטים שתלו את דגל ישראל בחזית אחד המבנים להורידו בטענה שמדובר ב"פרובוקציה", כך פורסם היום (שני) לראשונה באתר 'הקול היהודי'.

הסטודנטים תלו את דגל המדינה במרפסת אחד החדרים שבמעונות, אך קיבלו הוראה ממנהלת המעונות להסירו. תחילה הם לא נענו לבקשה שבמהרה הפכה לדרישה.

"נא להוריד את הדגל עוד היום בבקשה", כתבה מנהלת המעונות בהודעה לסטודנטים והסבירה כי "המכון הינו מקום המזמין כל אדם באשר הוא, ולכן אין זה המקום לתלות הדגל, מלבד באירועים כגון ימי עצמאות וכדומה. נא טיפולך הדחוף!!".

ההודעה שנשלחה לסטודנטים

ההודעה שנשלחה לסטודנטיםצילום: צילום מסך

לבסוף נעתרו התלמידים לדרישת הנהלת המכון ואחד מהם אמר: "זה לא נורמלי. אמרו לנו גם בכתב וגם בעל פה שאנחנו חייבים להוריד את הדגל בטענה שזו 'פרובוקציה' כלפי אוכלוסייה, שהיא, איך נגיד את זה, הדגל הזה עושה להם לא טוב".

לדבריו, "המקום הזה ממומן בתקציבי עתק של מיליונים על ידי מדינת ישראל, כולנו משרתי מילואים, גאים במדינה שלנו, ולתלות את הדגל שלנו בחדר שלנו זה א' ב' מבחינתנו. כשאומרים לנו להוריד את הדגל אנחנו שואלים איפה הזהות שלנו?".

על הטענה כאילו תליית הדגל עוררה אי נעימות ותגובות מצד סטודנטים אחרים הוא אמר: "לא היה שום דבר. ברגע שתלינו, פשוט באותו יום כבר פנו אלינו וביקשו להוריד בטענה שזה יוצר פרובוקציות. אנחנו חמישה סטודנטים בחדר, לא פעילים באיזה ארגון. לא שמאל ולא ימין. לא מעניין אותי בכלל השיח של ימין ושמאל. איפה אנחנו חיים? זה דגל של המדינה שלנו".

ממכון וינגייט נמסר בתגובה לפרסום כי "דגלי ישראל מונפים באופן קבוע במכון וינגייט במקומות שנקבעו. עם זאת, נוהלי מעונות הסטודנטים אינו מתיר תלייה של שלטים או דגלים מכל סוג שהוא כדי לשמור על נראות המכון ועל הסדר במרחב הציבורי. דרישת מנהלת המעונות להסרת הדגל באופן בו הונח על מעקה הבניין היא לגיטימית ומקובלת. יתכן והיתה טעות באופן ניסוח ההודעה שנשלחה לסטודנט והדבר הובהר היום למנהלת על ידי מנכ"ל המכון. אין בכך דבר כדי לפגוע בכבוד שרוכשים מנהלי המכון לדגל ישראל ולסמלים הלאומיים של מדינת ישראל ונמשיך לפעול ברוח זו בעתיד".