במהלך שיחות הגרעין: ממשל אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה

תחקיר אתר "פוליטיקו" חשף כי ממשלו של הנשיא הקודם אפשר פעילות פשיעה של ארגון הטרור בשטחי ארה"ב, כדי לא לפגוע במו"מ עם איראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 09:50 ל בכסלו התשעח

במהלך שיחות הגרעין: ממשל אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה
ברק אובמה, צילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com

ממשל אובמה אפשר הברחות סמים והלבנות הון של אנשי חיזבאללה בתוך שטחי ארה"ב, כדי למנוע משיחות הגרעין עם איראן להתפוצץ, כך פורסם אתמול (א') בתחקיר נרחב של אתר "פוליטיקו".

על פי התחקיר, המנהל לאכיפת סמים בארה"ב (DEA) הוביל קמפיין בשם "פרויקט קסנדרה" שמטרתו להילחם נגד פעילות הפשיעה של ארגון הטרור, אך בממשל אובמה הציבו מחסומים שונים שעצרו אותו ובכך סייעו למעשה לחיזבאללה.

הפרויקט החל בשנת 2008, והתמקד באיסוף הוכחות להתרחבות פעילות חיזבאללה בתחומי הפשע המאורגן, הלבנת ההון וסחר בסמים ובנשק. היקף הפשעים נאמד בכמיליארד דולר מדי שנה. במהלך הפרויקט ביצעו אנשי ה-DEA  עבודת מודיעין מדוקדקת כדי למפות את רשת הפשע של ארגון הטרור.

עם כניסתו של אובמה לתפקיד חל מפנה בתמיכת הממשל ב"קסנדרה", ולפי גורמים המעורים בפרויקט שנשארו בעילום שם, הממשל פעל נגד הפרויקט כדי בשל המאמצים להשיג הסכם עם איראן. בין היתר נדחו בקשות למעצרים ולהגשת כתבי אישום נגד חברים ברשת הפשיעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן