במהלך הדיון התברר: שוטר העיד על אירוע שלא היה בו

שוטר ממשטרת חברון העיד כי הגיע לטפל באירוע של השחתת כלי רכב, שבו מואשמים נעם פדרמן ובנו. בחקירה הנגדית הוא הודה שלא נכח במקום וטען שאינו זכר מדוע כתב את הדו"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 16:56 כא באדר התשעח

במהלך הדיון התברר: שוטר העיד על אירוע שלא היה בו
צילום: shutterstock

דיון הוכחות נוסף התקיים אתמול (ד') בכתב האישום שהוגש נגד נעם פדרמן ובנו החייל, הנאשמים כי לאחר שיודו לעברם אבנים הם גרמו נזק לכלי רכב בעלי לוחיות זיהוי פלסטיניות.

במהלך הדיון, שהתקיים בפני השופט אילן סלע בבית משפט השלום בירושלים, הגיע להעיד שוטר ממשטרת חברון, שכתב דו"ח פעולה ולפיו הגיע למקום עם עוד שני שוטרי סיור, שוחח עם המתלוננים הערבים שהצביעו על נעם פדרמן כאחראי למעשים, ושמע את דבריו של פדרמן לפיהם נזרקו לעברו אבנים. 

אלא שלאחר דבריו בחקירה הראשית, נחקר העד על ידי עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את בנו של פדרמן, ועל ידי נעם פדרמן עצמו, מה שהעלה תמונה אחרת לגבי האירוע. 

עו"ד בן גביר חקר את השוטר על נוכחותו במקום ומעשיו. בשלב מסוים הציג בן גביר לשוטר את הסרטון, והוא התבקש לזהות את עצמו. בסרטון נראית הניידת המשטרתית שמגיעה למקום אלא שלמרבה ההפתעה השוטר לא נראה בניידת.

בשלב זה הודה השוטר כי אכן לא היה יחד עם שני השוטרים ואף לא היה נוכח באירוע בזמן שעליו העיד. בסיומה של החקירה הוא אישר כי אכן הגיע אחרי האירוע, וכי אינו זוכר מדוע כתב את הדו"ח. 

בחקירתו הנגדית על ידי נעם פדרמן אישר גם השוטר כי אכן החתימה על הדו"ח אינה שלו למרות שהוא העיד כאילו הוא כתב את הדו"ח, ועל הדו"ח רשום שמו.

 עו"ד בן גביר אמר כי "החקירה של השוטר ושקריו שנחשפו היא רק סימפטום להתנהלות המשטרה. לצערי יש לא מעט שוטרים שמגיעים לדוכן העדים ופשוט לא אומרים אמת. טוב שהייתה לנו ראיה מצולמת להוכיח זאת, אך לצערי קיימים לא מעט מקרים שבהם אין ראיות מצולמות". 

הכרעת הדין במשפטם של נעם פדרמן ובנו תינתן בחודשים הקרובים. 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לא ניגרר למניפולציות חוזרות ונשנות של בא כוחו של הנאשם, שאינו בוחל באמצעים בכדי להכליל ולהכפיש את שוטרי משטרת ישראל באופן פסול ומכוער פעם אחר פעם. אנו לעומת זאת, נמתין להכרעת הדין של בית המשפט ובוודאי שלא ננסה להשפיע באמצעות כלי התקשורת על תוצאותיו של המשפט בניגוד לחוק.

"נזכיר למי ששכח, כי מדובר בנאשם שנעצר בגין ידויי אבנים וגרימת נזק לרכבים בסוף שנת 2014. 
בתום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום בחשד לחבלה במזיד לרכב. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי בכל זמן ובכל מקום, ולא תתן לרעשי רקע מעין אלו להרפות את ידה במשימה חשובה זו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן