בלעדי: צפו בעימות בין להט"בית דתיה לרב אליהו

במהלך שיחתו של הרב שמואל אליהו בכנס נשים ורבניות של אגוד רבני קהילות, התפרצה אחת המשתתפות, המשתייכת לקהילה הלהט"בית, ואמרה לו ולנוכחות: "אתם צריכים ללכת לקב"ה שברא אותי ולהגיד איזה יצור מכוער יצרת". הרב ענה לה: "דיברנו על התופעה המכוערת. את לא תשתיקי אותנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/17 07:11 כד בתמוז התשעז

בלעדי: צפו בעימות בין להט"בית דתיה לרב אליהו
העימות בין האשה לרב אליהו, צילום: צילום מסך

כנס "קדושים תהיו", שנערך אתמול (שני) בירושלים, נתן הצצה מעניינת על מקומם של בני הקהילה הלהט"בית הדתיים. במהלך שיחתו של רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, התפרצה אחת המשתתפות והטיחה לעברו שהוא מכנה אותה ושכמותה "מכוערות".

באמצע דבריו של הרב אליהו, קמה אחת הנשים וביקשה לדבר. לאחר שתיארה סיפור מהגמרא, היא טענה שבמהלך הכנס נשמע רבות כמה היא ושכמותה פסולות ומכוערות.

לאחר מכן היא פנתה אל הרב ואל שאר הנוכחות: "אתם צריכים ללכת לקב"ה שברא אותי ולהגיד איזה יצור מכוער יצרת". הרב אליהו ענה כי מדובר בדברי שקר שכן הוא דיבר "על תופעה מכוערת" ולא על הנשים עצמן. כשהרוחות התלהטו עוד יותר וחלק מהמשתתפות מחו על ההפרעה, אמר הרב אליהו: "את לא תשתיקי אותנו".

באיגוד רבני קהילות גינו את הדברים ואמרו: "אנו מיצרים שמכל הכנס החשוב הזה, לא הצליחו הצועקות להבין שיש הבדל עצום בין היחס למעשה החטא לבין האדם שמתמודד עם הסוגיה. הנסיון האלים לצבוע את הכנס בצבעים של חוסר סובלנות פוגע ויוצר שנאה וקיטוב מיותרים. אנו מקווים שתימצא הדרך לאותן צועקות לכבד דעות השונות מתפיסת עולמן".

האשה שהתווכחה עם רב העיר צפת היא זהורית שורק, להט"בית דתיה ופעילה מוכרת במפלגת יש עתיד. בדף הפייסבוק שלה היא תיארה את שאירע מנקודת מבטה. לטענתה, "ממש לקראת תום הכנס עלה הרב שמואל אליהו, דיבר בלהט משיחי כמעט וגינה את התופעה של אורח החיים הפסול".

לדבריה הוא "סיפר והתרברב בהצלחות לשינוי ובסופו של דבר אמר שהוא מבקש להשתמש במילה המפורשת: תועבה! התופעה הזו היא תועבה".

שורק ציינה כי "בתום דבריו קמתי ואמרתי: 'כבוד הרב, בגמרא יש סיפור על רב שלמד תורה הרבה והיה שמח על כך. אותו הרב פגש איש מכוער ואמר לו איזה איש מכוער אתה. ענה לו אותו מכוער: לך לאומן שעשאני (לקדוש ברוך הוא) ואמור לו איזה כלי מכוער יצרת'. עכשיו, אני יושבת פה היום וכל הזמן שומעת: 'אתם מכוערים'. מבקשת ממך לך לאומן שברא אותי ואמור לו איזה כלי מכוער יצרת".

שורק הוסיפה כי "חלק מהנשים ביקשו להשתיק אותי, אך הרוב ענו להן: 'תנו לה לדבר. רוצות לשמוע אותה'. המשכתי בדבריי". 

https://www.facebook.com/zehorit.sorek/videos/vb.547158840/10155557085688841/?type=2&theater

בסוף דבריה כתבה שורק כי לאחר שיצאה "ניגשו אליי נשים רבות ורצו לשמוע על ההתמודדות והכאב. עמדתי שם כשעה וחצי ושוחחתי איתן. חלקן ואפילו רובן לא הסכימו עם דרך חיי אבל הן שאלו: אפשר לחבק אותך?