בליב"ה מזכירים לרב קרים: "ב- 1999 מחית על "פגיעה חמורה בסדרי הצניעות בצבא"

במרכז ליב"ה טוענים כי סוגיית השירות המשותף לחיילים וחיילות בצבא, לא נולדה בתקופה האחרונה. בשני מסמכים שפורסמו לפני קרוב ל-20 שנה, התריעו רבנים רבים, ביניהם הרבצ"ר הנוכחי, כי "שיתוף בנים ובנות באותה מחלקה הוא איסור חמור ומוחלט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/17 09:58 ב באב התשעז

בליב"ה מזכירים לרב קרים: "ב- 1999 מחית על "פגיעה חמורה בסדרי הצניעות בצבא"
הרב אייל קרים, צילום: Lior Mizrahi/Flash90

בכנס ציון לירושלים שנערך בתחילת השבוע קראו הרבנים המשתתפים לשינוי ואף ביטול פקודת השירות המשותף של צה"ל. במרכז ליב"ה פירסמו היום (שלישי) 2 מסמכים מהעבר בהם מתריעים רבנים רבים, ביניהם הרב אייל קרים שלימים יהפוך לרב הצבאי הראשי, כי שירות משותף בין חיילים וחיילות יפגע בצבא.

צילום: יחצ

באחד המכתבים ששלחו בשנת 1999 הרב שלמה אבינר והרב אייל קרים לרב הראשי לישראל באותה שנה הרב אליהו בקשי דורון, הם כתבו כי "צה"ל פתח במגמה חדשנית של שילוב חיילות במסגרות מעורבות עם חיילים. צעד זה מהווה פגיעה חמורה בסדרי הצניעות בצבא".

עוד הם ציינו כי הפגישות שקיימו עם נושאי התפקידים דאז, הרמטכ"ל, הרבצ"ר ושר החינוך, לא נשאו פרי ולכן הם ביקשו להיפגש בנושא עם הרב דורון.

לוחמות בזמן אימון

לוחמות בזמן אימוןצילום: פלאש 90 , אביר סולטן

המסמך השני, שפורסם בשנת 2000, הוא פסק הלכה עליו חתמו עשרות ראשי ישיבות, מכינות ורבני ערים, כמו הרב אבינר, הרב קרים, הרב משה בלייכר, הרב אבי רונצקי, הרב זלמן מלמד, הרב ראם הכהן ראש ישיבת עתניאל ,הרב דב ליאור ורבנים נוספים.

בפסק ההלכה נכתב כי "צבא הגנה לישראל הוא צבא קדוש קידוש ה' גדול ומעמודי מדינתנו". ולכן "שיתוף בנים ובנות באותה מחלקה הן כחיילות והן כמפקדות הן כמדריכות ספורט וכדומה הוא איסור חמור ומוחלט".

במרכז ליבה התייחסו לדברים מהעבר ואמרו כי "במשך שנים השכילו מפקדי הצבא יחד עם הרבנים למצוא את הדרך הנאותה להשאיר את צה"ל מחות למחוזות הויכוח ואי ההסכמה". 

לדבריהם, "פקודת השירות המשותף שנכפתה על הרבנים שינתה את סולם הערכים והאיזונים והעמידה את השיוויון והערבוב בין המינים כערך עליון. פסק ההלכה שנחשף משקף את דעת רבני ישראל גם היום . אנו קוראים לרמטכ"ל להוציא את צה"ל מכל ניסיון לקדם אג'נדות חיצוניות לבטל את הפקודה ולפעול בשיתוף פעולה עם רבני ישראל למען צהל והמדינה".