בלב אתר ארכיאולוגי: בית ספר פלסטיני לא חוקי

בתנועת רגבים יעתרו לבג"ץ בעקבות הקמת מבנה בלתי חוקי בהר חברון במימון האיחוד האירופי, ובניגוד לפסיקה בעתירה קודמת. "הגיע הזמן למשילות כנגד פורעי החוק הערבים", אמר ראש המועצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 13:29 ג בניסן התשעח

בלב אתר ארכיאולוגי: בית ספר פלסטיני לא חוקי
מבנה בית הספר הבלתי חוקי, צילום: דוברות הר חברון

פקח מועצת הר חברון גילה הבוקר (ב') כי במהלך הימים האחרונים הקימו פלסטינים המתגוררים במאחז "חירבת זנוטא" הממוקם בלב שטח ארכיאולוגי הסמוך לבניין מועצת הר חברון, מבנה בית ספר בלתי חוקי במימון האיחוד האירופי. 

לפני כחצי שנה מחק בג"ץ הליך משפטי שהתנהל למעלה מעשור בפרשת המאחז הבלתי חוקי, תוך שהוא קובע כי צווי ההריסה שהוצאו כנגד בתי המאחז לא ימומשו בשלב זה, זאת בכפוף לכך שלא תתקיים בנייה נוספת במתחם. 

בתנועת רגבים אמרו כי לאור הקמת המבנה החדש הם יעתרו לבג"ץ בשנית כבר בימים הקרובים. "הקמת בית הספר בלב האתר הארכיאולוגי, במימון האיחוד האירופי, היא הפרה בוטה של פסיקת בג"ץ", אמר ישי חמו, רכז הפעילות של רגבים ביהודה ושומרון.

"העבריינים שכללו את השיטה להוליך שולל את בית המשפט, וכלל לא חשבו לעמוד בדבריהם. נפנה גם למשרד החוץ שיפעל בחריפות מול האיחוד האירופי והתנהלותו העבריינית".

בית הספר הבלתי חוקי

בית הספר הבלתי חוקי צילום: דוברות הר חברון

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: "תמונות בניית בית הספר הבלתי חוקי, תוך צפצוף גמור על הוראת החוק והחלטת בית המשפט, מלווה אותנו בתחושות קשות של דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים. תמונות מאבקם של תושבי נתיב האבות המרצדות עדיין למול עיננו, כמו גם הרס הבתים בעמונה, בעפרה ובתי דריינוף בבית אל.

אני קורא למנהל האזרחי לפעול לאלתר למרות השביתה וללא ביצוע אכיפה בררנית. הגיע הזמן למשילות כנגד פורעי החוק הערבים, רגע לפני אובדן שליטה של שטח חיוני ביטחוני הנמצא באדמות מדינה ותחת צו בית המשפט".