בית הלל: הכשרות של השגחה פרטית עולה לעתים על זו של הרבנות

ארגון הרבנים לא אהב את המתקפה על 'השגחה פרטית' שבשיאה נטען כי היא הוקמה על ידי רפורמים, "בראש הארגון עומדים אנשים ראויים ואחראיים ביותר. בהשמצות נגד השגחה פרטית יש הוצאת דיבה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 21:38 כח בתשרי התשעח

בית הלל: הכשרות של השגחה פרטית עולה לעתים  על זו של הרבנות
מתנצלים בפני הרב זייני. יו"ר בית הלל, צילום: בית הלל

ארגון בית הלל הוציא הערב (רביעי)הודעת תמיכה גורפת ב'השגחה פרטית', זאת לאור הדברים החריפים שאמרו עליה רבנים שונים בציונות הדתית.

"ארגון רבני ורבניות בית הלל", נכתב בהודעה, "מצר על המתקפה החריפה כנגד ארגון השגחה פרטית ומערכת הכשרות שבבעלותו". לדבריהם, "בראש ארגון השגחה פרטית עומדים אנשים ראויים ואחראיים ביותר, רבנים מומחים בתחום הכשרות ובעלי ניסיון רב בארץ ובעולם".

עוד טענו בבית הלל כי "נהלי הכשרות וההשגחה של הארגון לא נופלים מהמצוי במערכות הכשרות של הרבנות הראשית לישראל". בנוסף לכך הם הגדילו ואמרו כי "במקרים רבים הן הנהלים והן התוצאה הסופית עולים בטיבם על מקומות המחזיקים תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית".

הוקמו על ידי רפורמים?

זוכים לתמיכה מבית הללצילום: מדף הפייסבוק של השגחה פרטית

הודעת ארגון הרבנים והרבניות הגיעה על רקע הביקורת החריפה שהטיח הרב יעקב אריאל בהשגחה פרטית כשטען כי במקומות המחזיקים את תעודת הארגון יש "חשש לטריפה". כמו כן רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הצביע באחד משיעוריו כל הכשלים הרבים שיש במערך הכשרות של הארגון ומקרוביו אף רמזו כי הוא הוקם על ידי רפורמים.

בבית הלל, המחזיקים בדעה שהרבנות הראשית צריכה להפסיק לשמש כמשגיחת כשרות ולהפוך לרגולטור טענו בתגובתם כי "מונופול הכשרות הקיים איננו בריא וגורם לפגיעה בכשרות בארץ ולכן יש לעודד גופים כמו השגחה פרטית בפעילותם המבורכת, ובלבד שזו תעשה מתוך אחריות ומקצועיות. אחריות זו מחייבת שקיפות במידע לפיו הוא פועל, ומחויבות לעבוד תחת נהלים המבוססים הלכתית".

לסיום הם אמרו כי "בהשמצות שנשמעו כלפי גוף זה בימים האחרונים יש משום הוצאת דיבה ושם רע, ללא ביסוס עובדתי ואנו מבקשים לחזק את ידם ופעילותם. אנו קוראים למערכת הכשרות הממלכתית להעניק פיקוח ואישור למערכת כשרות ראויה זו, ובכך להסיר את מונופול הכשרות".

ח״כ רחל עזריה מכולנו, התייחסה למתיכת בית הלל בהשגחה פרטית ואמרה כי היא "מברכת את בית הלל על ההצטרפות למאבק על הכשרות במדינת ישראל. תמיכת ארגון רבנים ורבניות מהציונות הדתית תיתן תנופה להמשך המאבק במונפול הכשרות בישראל. עם ישראל כבר מזמן הצביע ברגליים ואומר בפירוש: כן לכשרות ולא למונופול".