ביקורת על דובר צהל בעקבות התדרוך נגד ח"כ סמוטריץ'

חבר הכנסת מהבית היהודי בסך הכל מתח ביקורת על אמירותיו של הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון סביב פקודת השירות המשותף. לדו"צ זה הספיק לתדרך נגדו את הכתבים הצבאיים. סמוטריץ': "אחלה דמוקרטיה". ח"כ רוזנטל: "אסור בתכלית האיסור שדובר צה״ל יוציא הודעות נגד נבחרי ציבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/07/17 07:42 יב בתמוז התשעז

ביקורת על דובר צהל בעקבות התדרוך נגד ח"כ סמוטריץ'
לא אהב את התדרוך נגדו. בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כך ייעשה לח"כ שדו"צ לא אוהב את ביקורתו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתח אמש (רביעי) ביקורת על דברים שאמר רא"ל איזנקוט בנושא השירות המשותף ודובר צה"ל בתגובה ערך תדרוך כתבים צבאיים נגדו, מה שעורר עליו ביקורת מימין ומשמאל.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע אתמול לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת וסקר במשך שעות את האיומים הביטחוניים והמצב במזרח התיכון מבחינת ישראל. בין דבריו הוא דיבר גם על נושא השירות המשותף שכל כך מעורר מחלוקת, בעיקר בקרב הציונות הדתית.

לאחר הסקירה, התראיין ח"כ סמוטריץ' לערוץ 7 ובחר להעביר ביקורת על דברי איזנקוט בנושא. הוא טען שהרמטכ"ל דיבר בסיסמאות וכי הוא מודאג מכך. זמן קצר לאחר מכן פורסמו ידיעות שקצין בכיר בצה״ל אמר על  סמוטריץ' כי "היה נכון שהדברים לא ייאמרו ע"י חבר כנסת, לא בכלל ולא כלפי הרמטכ״ל שבמשך שלוש שעות נתן סקירה על אתגרי צה"ל.

סמוטריץ' מיהר לצייץ בטוויטר על כך וכתב כי "מוטב ש"הקצין הבכיר" לא יוציא דברים מהקשרם. דבריי לא נאמרו ביחס לסקירת הרמטכ"ל שהיתה עמוקה ורצינית אלא לרבע שעה דיון על פקודת השירות המשותף". לטענתו, "מוטב גם שקצינים בכירים ידברו בשמם כשהם מבקרים נבחרי ציבור ולא יסתתרו מאחורי המדים. למרבה הצער בנושא פקודת השירות המשותף לא קיבלנו תשובות".

התדרוך של דו"צ נגד סמוטריץ

התדרוך של דו"צ נגד סמוטריץ'צילום: צילום מסך מהטוויטר של סמוטריץ'

בהמשך הוא העלה ציוץ נוסף בו חשף כי הקצין הבכיר הוא לא אחר מדובר צה"ל תא"ל רונן מנליס: "כשדו"צ מנהל קמפיין נגד נבחרי ציבור (הודעה מסודרת לתקשורת, אמברגו מתוזמן, כותרת פרובוקטיבית ובעיקר שקרים). אחלה דמוקרטיה".

ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני יצא להגנתו של חברו ויריבו למושב הכנסת וצייץ: "אני חלוק על  סמוטריץ ברוב הסוגיות - אבל כשהוא צודק, צריך לומר זאת. אסור בתכלית האיסור שדובר צה״ל יוציא הודעות נגד נבחרי ציבור".

גם העיתונאי עמית סגל תקף את קיום התדרוך וכתב כי "דובר צה״ל השתגע אם הוא מתדרך נגד חכ. למזלו תדרך נגד ח״כ מהימין ולא נגד שמאלני אז יעבור לו בשקט"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן