ביקורת חריפה של לאה גולדין על הממשלה: "הפקרת חיילים שנשלחו לקרב"

לאה גולדין הגיעה לדיון בשדולה להשבת גופות המחבלים ותקפה את הממשלה והעומד בראשה על חוסר מעש וקיום החלטות הקבינט: "בנושא האסירים הממשלה לא מצליחה לקיים את ההחלטות של עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/17 19:07 כ בסיון התשעז

ביקורת חריפה של לאה גולדין על הממשלה: "הפקרת חיילים שנשלחו לקרב"
לאה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חודשיים אחרי הסערה בוועדת הביקורת על המדינה, בה התעמתו ההורים השכולים עם חברי הכנסת ביטן וזהר מהליכוד, הגיעה לאה גולדין אמו של הדר הי"ד,  לכנסת לדיון בשדולה להשבת גופות החיילים.

גולדין התייחסה להחלטת הקבינט לצמצום אספקת החשמל לעזה. "מעולם לא דרשנו מהממשלה לנתק את החשמל בעזה. אנחנו דורשים מהממשלה ללחוץ את החמאס, אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטות הקבינט שקובעות שיש לבחון כל מחווה הומניטרית כלפי עזה גם בהיבט של קידום החזרתם של הדר ואורון".

גולדין הוסיפה כי "לממשלה וראש הממשלה יש סל כלים מאוד מגוון כיצד להפעיל לחץ על חמאס. השרים החברים בקבינט לא יכולים לשקול אף שיקול הומניטרי כלפי עזה כל עוד הדר ואורון מוחזקים שם חטופים בידי אוייבי מדינת ישראל"

בהקשר לסוגית המחבלים הכלואים בישראל אמרה גולדין:  "ישראל מחזיקה בבתי הכלא אלפי טרוריסטים ורוצחים של החמאס. הם מוחזקים בתנאי דה-לוקס, תנאים של קייטנה. וזה קורה בזמן שהחמאס מחזיק בבן שלי. בסוגיה הזו לא מדובר רק בחוסר עשייה של הממשלה, אלא בטמינת ראש, הפקרת חיילים שנשלחו לקרב. גם בנושא האסירים הממשלה לא מצליחה לקיים את ההחלטות של עצמה. הקבינט הצביע והחליט על שורה של צעדים כנגד אסירי חמאס, אבל בבתי הכלא, בתאים של האסירים, עדיין לא שמעו על זה. ועברה כבר חצי שנה". 

ח"כ שולי מועלם-רפאלי, העומדת בראש השדולה אמרה כי "גופותיהם של גולדין ואורון מוחזקות בידי חמאס שהוא ארגון טרור. הקהילה הבינלאומית חייבת לקחת אחריות על גופות שני החיילים שלנו ועל שני האזרחים שלנו".

היא פנתה לשגרירים זרים שנכחו בדיון ואמרה, "אנו מבקשים שתעבירו מסר למדינות שלכם מי שרוצה מים וחשמל בעזה, לא יכול לדבר על זה בלי לדבר על גולדין ושאול. אני מודה למשפחת גולדין ושאול שמתנהלות בצורה מוסרית וערכית".