ביטול מתווה המסתננים: בימין גיבו, בשמאל תקפו

יממה חלפה והיוצרות התחלפו: לאחר הודעת ראש הממשלה הוא זכה לתמיכה מאנשי הימין בעוד בשמאל מיהרו לגנות. בנט: "החלטה נבונה. מנעה בכייה לדורות". גבאי: "חוסר מנהיגות, פחדנות, בריחה מאחריות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/04/18 13:53 יח בניסן התשעח

ביטול מתווה המסתננים: בימין גיבו, בשמאל תקפו
מגבה את ראש הממשלה נתניהו ובנט בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית להחלטתו הרשמית של ראש הממשלה לבטל את מתווה המסתננים. בימין שמו וגיבו ואילו בשמאל תקפו וטענו לזגזוג נוסף של נתניהו.

"‏אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה הנבונה לבטל את הסכם קליטת המסתננים. 
‏נמנעה בכייה לדורות", צייץ השר נפתלי בנט בטוויטר, "‏כעת יש לפעול להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה כי "ביטול ההסכם עם האו״ם בנוגע למסתננים זו ההחלטה הנכונה. ממשלת ישראל תמצא את הדרך להגיע לתוצאה של הוצאת המסתננים מישראל. לא נתגמל מהגרי עבודה בתואר פליט. הם היו ונותרו מהגרי עבודה שהפרו חוק בכניסה הבלתי חוקית לישראל".

יפטר את סגני השר? נתניהו חוטובלי

כצפוי, גיבוי מהימין וגינוי משמאל נתניהו חוטובליצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתנועת "אם תרצו" בחרו לתקוף את הקרן החדשה לישראל, שלפי טענות נתניהו הפעילה לחץ כבד על רואנדה כדי שלא תסכים לקלוט את המסתננים. לדברי יו"ר התנועה מתן פלג ביטול ההסכם הוא "צעד חשוב בשמירה על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. התוכנית שהוצגה לציבור אתמול הייתה לא שלמה, לא מדויקת והייתה עלולה לפגוע הן בתושבי דרום תל אביב והן בזהותה היהודית של המדינה.

עוד הוא אמר כי "מקור הבעיה נבע מקמפיין חתרני של הארגון הפוליטי הזר "הקרן לישראל חדשה" ומן האקטיביזם השיפוטי הפרוע של בג"ץ".פלג אף הדגיש כי "כעת על הממשלה ועל העומד בראשה, להפנות את מירב המאמצים לא רק להוצאת כלל המסתננים הלא חוקים משטח ישראל בדחיפות אלא לפעול מיידית להחלשת  כוחו של בג"ץ ולבלימת החתרנות המדינית של "הקרן לישראל חדשה" וארגוניה הפוליטיים, הפועלים בין היתר בחסות ממשלות זרות. הציבור הישראלי יבחן את נבחרי הציבור שלו בתוצאות ובמעשים- לא בדיבורים."

אתמול, הודיעו נתניהו ודרעי כל גיבוש מתווה עם נציבות האו"ם בנושא הפליטים ולפיה כמחצית מהמסתננים יגורשו ומחציתם יפוזרו ברחבי הארץ. בשמאל שמחו על ההודעה ואילו בימין תקפו אותה בחריפות עד שראש הממשלה עדכן החליט להשעות את ההסכם ולבסוף לבטלו היום.

אבי גבאי

אבי גבאיצילום: מרים אלסטר פלאש 90

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תוקף את התנהלות ראש הממשלה ומה שהוא כינה "חוסר יכולתו לקבל החלטות". בפוסט שפרסם בפייסבוק אמר גבאי כי נתניהו גילה "חוסר מנהיגות, פחדנות, בריחה מאחריות, הסתה נגד קהלים, סיסמאות ריקות, חוסר יכולת לקבל החלטות, אפס יכולת ביצוע".

בהמשך הוא תהה כיצד יכול נתניהו לטפל בבעיות כבדות כמו האיום האיראני ויוקר המחיה וציין כי "ישראל זקוקה לראש ממשלה עם יכולת קבלת החלטות ויכולת לימוד לעומק של סוגיות מורכבות ומעל לכל: יכולת ביצוע. יש בישראל את הכוחות הכי טובים והכי יצירתיים כדי למצוא פתרון לבעיות הכי מורכבות והכי סבוכות. צריך רק מנהיגות ויכולת קבלת החלטות וביצוע".

חברי הכנסת ממרצ, מיכל רוזין ומוסי רז אמרו כי "התנהגות של ראש ממשלה פחדן, זגזגן, ששוב לא מגלה קורטוב של מנהיגות. זו סטירה בפניהם של הגורמים הבינלאומיים, תושבי דרום תל אביב ומבקשי המקלט".

לדבריהם, "לא משנה כמה שינסה לברוח ולהסתתר מאחורי הסתה נגד השמאל, הוא לא יכול לקחת חזרה את האמת שהוא חשף אתמול: הגירוש לא עומד באמנות הבינלאומיות ו"המדינות השלישיות" לא יקלטו פליטים בכפייה. בקיצור: עצרנו את הגירוש".