ביום שאחרי נתניהו: סקר חדש מסמן את נפתלי בנט כמועמד המועדף על הימין

לפי הסקר 51% אינם מאמינים לגרסת ראש הממשלה בנושא החשדות נגדו ו-66% סבורים שעליו להתפטר במידה ויוגש כתב אישום. במפת המנדטים אין שינוי משמעותי כשהליכוד עם 27 והבית היהודי עם 9

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/17 07:11 טו באב התשעז

ביום שאחרי נתניהו: סקר חדש מסמן את נפתלי בנט כמועמד המועדף על הימין
מתיחות חדשה? נתניהו ובנט בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נפתלי בנט  הוא היורש המועדף על מצביעי בימין, במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו יאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים. כך עלה מסקר שפורסם אמש (ראשון) בחדשות 10.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי זכה לתמיכתם של 19% ממצביעי הימין ומיד מאחוריו ניצב גדעון סער עם 18% מהקולות.

יתר המועמדים שנתפסים כיורשים פוטנציאלים של נתניהו, הם שר הביטחון אביגדור ליברמן עם 14% תמיכה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שקיבל 9%, שרת המשפטים איילת שקד עם 6% ושר התחבורה ישראל כץ עליו הצביעו 5% כמנהיג הימין הבא.

לפי הסקר יש לראש הממשלה סיבה מסויימת לדאגה, מאחר ורוב הנשאלים (51%) העידו כי הם אינם מאמינים לטענת חפותו של נתניהו בתיקי 1000 ו-2000. לעומתם 27% השיבו שהם מאמינים ו-22% אמרו שהם לא יודעים.

בניגוד לעמדה שהציגו באיחוד הלאומי, לפיה גם אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו עליו להישאר בתפקידו, 66% מהנסקרים בטוחים שעליו להתפטר במידה והחשדות יבשילו לכתב אישום. 21% סבורים שנתניהו צריך להישאר בתפקידו גם במצב זה ו-13% ענו שהם לא יודעים.

עם זאת, נראה שהחשדות והחקירות אינן משפיעות בצורה משמעותית על חלוקת המנדטים. הליכוד קיבל על הסקר 27 מנדטים, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי 22 מנדטים, יש עתיד 18 והרשימה המשותפת 11.

הבית היהודי עלו מעט מתצאות הבחירות ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו התחזקה גם כן עם 8 מושבים, כולנו ויהדות התורה עם 7, ש"ס, שמעמדו של יו"ר המפלגה שר הפנים אריה דרעי לא ברור, עם 6 ומרץ סוגרת את רשימת המנדטים על 5.