בחשד לעבירות מס: רקטור מכון לב ויו"ר חבר הנאמנים נעצרו

על פי החשד, קולב סנפורד שילם למנחם שטיינר מאות אלפי שקלים עבור שירותי ייעוץ שלא ניתנו. בתמורה הוא קיבל תלושי שכר עבור עבודה שלא בוצעה, מה שאפשר לו להצהיר על הכספים שהעביר כ"הוצאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 10:27 כט בטבת התשעח

בחשד לעבירות מס: רקטור מכון לב ויו"ר חבר הנאמנים נעצרו
מעצר, צילום: shutterstock

יו"ר חבר הנאמנים של המוסד האקדמי מכון לב, קולב סנפורד, והרקטור לשעבר מנחם שטיינר, נעצרו אתמול (ב') בחשד שביצעו עבירות מס בהיקף של מאות אלפי שקלים. על פי החשד,סנפורד שילם לשטיינר מאות אלפי שקלים עבור שירותי ייעוץ שלא ניתנו, וכלל אותם בדוחות החברה "סנפורד ט. קולב" שבבעלותו. בית משפט השלום בתל אביב הורה על מעצרם ושחרורם בערבות.

בבקשת המעצר נכתב כי על פי החשד, בין השנים 2015-2014 שילם סנפורד סכום של כ-700 אלף שקל כשכר לשטיינר, עבור שירותי ייעוץ שבפועל לא ניתנו כלל. הוצאות שכר אלו נדרשו בדוחות החברה של סנפורד.

בתמורה, שטיינר סייע לסנפורד בכך שקיבל תלושי שכר ואף מילא טפסי 101 בשנים 2015-2014 בעבור עבודה שלא בוצעה מעולם. דבר זה אפשר לסנפורד להצהיר בדוחותיו על הוצאות השכר כ"הוצאה".

אתמול נפתחה חקירה גלויה בעניינם של השניים, ובה הודה סנפורד כי שטיינר לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום אותו קיבל. כמו כן, מסר סנפורד כי הסכום ניתן לשטיינר כשכר בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקידו כרקטור במכון לב. גם שטיינר הודה בחקירה כי לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום שקיבל מסנפורד.

כשנשאל סנפורד בנוגע למהות התשלום ענה כי "בסופו של דבר, למרות שזו לא היה הכוונה הראשונית, מנחם שטיינר קיבל משכורת בלי שבפועל עשה כלום. זו האמת".

כששטיינר נשאל לגבי השירות שניתן בעבור התשלום ענה "לא סיפקתי שירות. לא הייתי במשרדו אף פעם".

ממכון לב נמסר: "לצערנו הפרסום כפי שעולה בכתבה אינו מדויק. יש לציין כי מדובר ברקטור לשעבר שכהונתו הסתיימה לפני מספר שנים. אנו סמוכים ובטוחים כי כל המעורבים נהגו בתום לב וכדין בכל הנוגע לעניין".