ב"חננו" תמהו: מה המסר החינוכי במעצר תולי השלטים?

בארגון בירכו על החלטת השר ארדן לבדוק את נסיבות מעצרם של הצעירים שמחו נגד מח"ט שומרון. "אירוע חמור של סתימת פיות של נערים שחטאם היה שהעזו להביע מחאה", אמר עורך דינם

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 13:07 ז באייר התשעח

ב"חננו" תמהו: מה המסר החינוכי במעצר תולי השלטים?
מודעה נגד עמית, צילום: חוננו

השר לביטחון פנים גלעד ארדן פנה הבוקר (א') למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והורה לו לבדוק את נסיבות מעצרם של הנערים שתלו מודעות בגנותו של מח"ט שומרון ביום העצמאות. כמו כן הורה ארדן לבדוק את נסיבות מעצרו של אבי פרחן, שמחה נגד תהלוכה של ערבים ישראלים וארגוני שמאל המלך יום העצמאות, שעברה בשטח מושב ניר עציון. 

עו"ד נתי רום, שמייצג מטעם ארגון "חננו" את הנערים שנעצרו בשומרון, אמר בתגובה להוראתו של ארדן: "אנו מברכים על הודעת השר לביטחון פנים על פתיחת בדיקה בדבר מעצרם הלא חוקי של הנערים שחילקו פלאיירים ותלו מודעות ביום העצמאות, במחאה על התנהלותו של מח"ט שומרון במאחזים באזור השומרון.

"נכון עושה השר. מדובר באירוע חמור של פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובסתימת פיות של נערים, שחטאם היה שהעזו למחות ולהביע מחאה על התנהלותו של המח"ט". 

לדבריו, "משטרת ישראל צריכה להראות דוגמה אישית לשמירת חוק ולא לבצע תג מחיר כנגד הנערים בדמות של מעצרי שווא והפרה בוטה של חוק המוער, יש לציין כי מדובר בנערים חלקם כבני 13 ו-14, ללא עבר פלילי. מה המסר החינוכי לנוער אותו העבירה המשטרה מהמעצר? אל תמחו בדרך חוקית כי גם אז תעצרו?.

"עלינו לעודד את הנוער החלוצי הזה למחות בצורה חוקית ולגיטימית, חבל שהאירוע לא נוצל להליך חינוכי, אלא להפך. בכוונתנו להעביר לשר חומר מסודר ולסייע בהליך הבדיקה", הוסיף רום.

כזכור, ביום חמישי האחרון נעצרו שני נערים שהפיצו מודעות נגד מח"ט שומרון, אל"מ גלעד עמית, בו נכתב בין היתר כי הוא " יורה ביהודים" ומתנכל לנקודות התיישבות יהודיות. עם זאת, בית משפט השלום בראשון לציון דחה את הבקשה להאריך את מעצרם, והורה על שחרורם ללא תנאי.