בחמאס מגיבים לארה"ב: "לעולם לא נכיר בישראל"

בארגון הטרור העזתי התייחסו לתנאים שהציב שליח הממשל האמריקני בישראל, לפיהם על חמאס להכיר בישראל ולהתפרק מנשקו, ואמרו כי לא יעשו זאת "עד לשחרור כל האדמות הכבושות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/10/17 14:26 כט בתשרי התשעח

בחמאס מגיבים לארה"ב: "לעולם לא נכיר בישראל"
מחנה של חמאס , צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

בחמאס הגיבו היום (חמישי) לדברי השליח האמריקני למזרח התיכון ואמרו כי דרישתו שארגונם יכיר בישראל ויתפרק מנשקו לא תקויים לעולם.

"לעולם לא נכיר בישראל, עד לשחרור כל האדמות הכבושות", אמר בכיר בארגון, לדבריו, "אין מקום להתערבות אמריקנית בעניינים פנים פלסטיניים".

הדברים נאמרו על רקע הודעתו של ג'ייסון גרינבלט כי "כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים - כולל פירוק מנשק - ולהתחייב למשא ומתן לשלום".

לדבריו, גם על השותפים החדשים בממשלה הפלסטינית למלא אחר התנאים שנקבעו, "אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו".

אתמול הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני כי ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלת האחדות הפלסטינית ולא תבוא במגע עם הרשות הפלסטינית כל עוד היא נתמכת על יד חמאס. לשכת ראש הממשלה פרסמה כי ההחלטה תיבחן רק במידה וימולאו ארבעת התנאים שקבע הקוורטט: הכרה בישראל, פירוק חמאס מנשקו, כיבוד הסכמים בינלאומיים והפסקת פעולות הטרור.