בחלק מבסיסי מג"ב באיו"ש אין משגיחי כשרות

בעקבות העובדה שנוהלי הכשרות בבסיסי מג"ב אינם תואמים את פקודות הרבנות הראשית, ובחלקם אף אין משגיח כשרות קבוע, מינו בצה"ל את תא"ל וינטר שיטפל בנושא. דו"צ: "השינויים יוטמעו במוצבים השונים עד סוף השנה". כושרות: "אי עמידה בתקנות המדינה משמעותה הונאה בכשרות לחיילים ושוטרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/08/17 09:12 יד באב התשעז

בחלק מבסיסי מג"ב באיו"ש אין משגיחי כשרות
חיילים אוכלים בשטח, צילום: פלאש 90. משה שי

בחלק ממטבחי בסיסי מג"ב ביהודה ושומרון לא היו משגיחי כשרות באופן קבוע, כך עולה מכתבה בעיתון 'שביעי' שפורסמה בסוף השבוע.

לפי הפרסום למרות סיכום שנעשה בין צה"ל למשטרה, על כך שהצבא אמור להעביר לבסיס מג"ב ביו"ש 15 משגיחי כשרות, הדבר טרם בוצע.

לעיתון הגיעו תלונות של חיילים שמרגע שהבינו שאין בחלק מהמקומות משגיחים צמודים, הם נאלצו להסתפק במוצרים בסיסיים, לאכול אוכל קר ולעתים להתבסס על מוצרי מזון שרכשו בשק"ם.

יש לציין כי בצה"ל מודעים לבעייה ולכן הם מינו את רמ"ט פיקוד מרכז, תא"ל עופר וינטר, לעמוד בראש ועדה שאמורה ליצור נוהלי כשרות אחידים בין בסיסי צה"ל לבסיסי מג"ב שבאחריות הצבא.

מדובר צה"ל נמסר בנוגע לפרסום כי "לצורך בחינת הנושא הוחלט על הקמת ועדה בפיקוד המרכז. הוועדה בחנה את הטענות כלפי הכללים לשמירת הכשרות במטבחי מג"ב באיו"ש, והמליצה על שורת שינויים ובעיקרם תוספת משגיחי כשרות ורכישת ציוד. שינויים אלה יוטמעו במוצבים השונים עד סוף השנה".

עופר וינטר

עופר וינטרצילום: דובר צה"ל

בעמותת 'כושרות' ציינו כי "ערך הכשרות הוא ערך ראשון במעלה במוסדות המדינה בעיקר בצה"ל ובמשטרת ישראל והוא מעוגן בתקנות עוד מימי קום המדינה". לדבריהם, "כלל הסקרים מעידים כי רוב הציבור בישראל מעוניין לאכול כשר וחשוב ואף קריטי שכל חייל או שוטר שנמצא במשימה יהיה עסוק בביצוע המשימה בצורה הטובה ביותר".

לכן חשוב לבנות מערכת כשרות יעילה ושקופה שתתן אפשרות לכלל החיילים לאכול מזון כשר", אמרו בארגון והדגישו כי "אי עמידה בתקנות המדינה המחייבות לספק מזון כשר משמעותם היא הונאה בכשרות לחיילים ושוטרים".

לסיום הם אמרו כי על "חייל שמוצא בעיית כשרות, כגון שאין משגיח בבסיס וכדומה, לדווח ולהתלונן לנציב קבילות החיילים וכך לאפשר לגופים הגדולים להכיר את הצורך החשוב בכשרות ולטפל מהשורש בבעיות של הונאה בכשרות".