לכבוד אריה אלדד ואריה דרעי

שניכם בחרתם לנהל קמפיין נגטיבי, שמשתמש בחסרונות של אוכלוסיה אחרת כדי לחזק את המפלגה שלכם. השאלה שמטרידה אותי היא - מה הייתם עושים בלי האויבים הפוליטיים שלכם?

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 10/01/13 11:29 כח בטבת התשעג

לכבוד אריה אלדד ואריה דרעי

לא חברים. לא התבלבלתי. אני יודע שאתם לא מאותה מפלגה ושחוץ מהשם אריה, אתם לא חולקים הרבה דברים משותפים. ובכל זאת, אחרי צפייה בתשדירי הבחירות, ואחרי מעקב של כמה ימים אחרי הקמפיין של המפלגות שלכם, אני מוצא ביניכם לא מעט דמיון.

אתה אלדד, יחד עם חברך למפלגה בן ארי, בחרתם לדבר אלינו בערבית. התשדירים שלכם עוסקים בתושבי סכנין שלא משלמים ארנונה, בתושבי מזרח ירושלים שלא משלמים מס הכנסה ובבניה הבלתי חוקית של ערביי הצפון והבדואים בנגב. גם בפרסום שלכם על האוטובוסים ובשלטי החוצות בחרתם להשתמש בשפה הערבית כדי לדבר עם בוחרים יהודיים.

ואתה דרעי, יחד עם יריביך בש"ס, בחרתם לדבר אלינו ברוסית. אחרי שניסיתם להפחיד אותנו עם "הרוסים הלבנים" בליכוד, ואחרי שהלבשתם על ליברמן כיפה כדי שנילחץ מהחילוניות שלו, הפקתם לנו תשדיר תעמולה שיפחיד אותנו גם מכלות רוסיות. העמדתם תחת חופה בחורה עם מבטא רוסי כבד ולבוש שלא היה עובר את הרב עובדיה, ובחצי דקה הצגתם אותה באופן הכי נלעג שיכולתם - כגויה שמתחמנת את החתן שלה, את המדינה, ואת הרבנות.

שניכם בחרתם לנהל קמפיין נגטיבי, קמפיין של הפחדה, קמפיין שמשתמש בחסרונות של אוכלוסיה אחרת כדי לחזק את המפלגה שלכם. השאלה שמטרידה אותי היא - מה הייתם עושים בלי האויבים הפוליטיים שלכם?. האם 'עוצמה לישראל' יכולה לספר לנו משהו על התוכניות שלה בתחום החינוך, הדיור והתעסוקה?. האם ש"ס יכולה לדבר אתנו על חינוך יהודי וצדק חברתי בלי להשתמש במוטיבים עדתיים?

שניכם ודאי מכירים את המשחק "כן, לא, שחור, לבן". (דרעי, אל תתלהב. לא מדובר בקטע עדתי). אם שכחתם, במשחק הזה מנסים לדבר בלי להשתמש במילים מסוימות, והייתי שמח לראות אתכם מנסים לייצר תעמולה עם כללים דומים. מעניין אותי, מר אלדד, האם אתה ומיכאל בן ארי מסוגלים לייצר תשדיר או מודעה בלי להשתמש במילים: מסתננים, ערבים, בדואים, וחנין זועבי. מאוד מעניין אותי, מר דרעי, האם אתה ואלי ישי יכולים לדבר אתנו חמש דקות בלי המילים: אשכנזים, לבנים, רוסים ואיווט ליברמן.

נראה מי ייפסל ראשון.

המאמר יפורסם השבת ב'יומן' של מקור ראשון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן