בחותם מוחים: במשרד החינוך מלמדים על קדושת ירושלים עבור שאר הדתות

ב'חותם' טענו בפני השר בנט, כי באחד הספרים על ירושלים מופנים תלמידי ישראל לעיין בברית החדשה. משרד החינוך: "ירושלים קדושה לעם היהודי, אך גם לדתות האחרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/03/17 12:36 כב באדר התשעז

בחותם מוחים: במשרד החינוך מלמדים על קדושת ירושלים עבור שאר הדתות
Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com, צילום: Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com

משרד החינוך מאמין שתלמידי ישראל צריכים להכיר בחשיבות ירושלים גם עבור דתות אחרות. כך עולה ממכתב תגובה ששלחו לארגון 'חותם'.

מנכ"ל הארגון, עמיטל בראלי, שיגר לשר החינוך נפתלי בנט מכתב, בו הוא בירך אותו על התכנית להעמקת הקשר בין עם ישראל לירושלים. עם זאת הוא הדגיש כי בתכנית יש הפניה לספר המקדש את ירושלים עבור שלושת הדתות ולדברי פוגע בזיקת העם היהודי לבירתו. "במסגרת הפעילויות המומלצות של משרד החינוך", כותב בראלי, "לרגל 50 שנה לאיחוד העיר, מופיע באתר האינטרנט של המשרד המלצה ללימוד ספר 'בנתיבי ירושלים' שנכתב על ידי 'יד בן-צבי'. הספר עוסק בנושא 'ירושלים קדושה לשלוש הדתות'".

לדבריו, "במהלך כל הפרק, לא ניתן למצוא, ולו בדרך רמז, אמירה הקושרת אותנו כעם ישראל אל הנרטיב היהודי של קדושת ירושלים. כצופה מן הצד, מציעה הירדני בפני תלמידים צעירים בגילאי יסודי את גישת הדתות השונות, כדי שיוכלו לבחור באמצעות מי מהן ברצונם להתחבר לעיר". בהמשך הוא כותב כי בספר אף ישנה הפניה למקורות ב"ברית החדשה".

סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית, דליה פניג, השיבה למכתב 'חותם' וכתבה כי "החומרים באתר משרד החינוך מזמנים מבט רחב על חשיבותה של ירושלים, ומדגישים את מקומה ההיסטורי והדתי לעם היהודי". פניג הוסיפה כי אין כל פסול בכך שתלמידי ישראל יכירו בחשיבותה של ירושלים עבור בני הדתות האחרות, "יחד עם זאת, אנו מאמינים שכל תלמידי מערכת החינוך של מדינת ישראל, שרובם יהודים אך מיעוטם נוצרים ומוסלמים, מחויבים להכיר את השונה והאחר ולדעת שירושלים קדושה לעם היהודי, אך גם קדושה לדתות האחרות. איננו רואים בלימוד זה החלשת הזהות היהודית של התלמידים היהודים. נהפוך הוא, ככל שתלמיד מכיר את השונה והאחר הוא מבין טוב יותר את עצמו ואת דתו".

מארגון חותם נמסר בתגובה: "צר לנו שדווקא בשנת היובל לאיחוד ירושלים, משרד החינוך מוצא לנכון לערער אצל התלמידים את יסוד הזכות של העם היהודי על ירושלים, ולהציע לתלמידי היסודי את גישת הדתות השונות כדי שיוכלו לבחור באמצעותה באיזו גישה ברצונם להתחבר לעיר. באופן הזה עלול דור התלמידים לאבד את המוטיבציה לשמור על ירושלים המאוחדת כבירתה של מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן