בזכות החברים: החופש של חננאל יהיה הרבה יותר טוב

חבריו של חננאל וקנין נרתמו לעזרת חברם החולה במחלת ראות נדירה וגייסו עבורו אלפי שקלים לרכישת קלנועית שתקל עליו את היכולת להתנייד. מנהל בית הספר אמי"ת במעלה אדומים: "שיעור החינוך הגדול שאני קיבלתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/17 16:16 כז בסיון התשעז

בזכות החברים: החופש של חננאל יהיה הרבה יותר טוב
חננאל וחבריו עם הקלנועית החדשה, צילום: חן אלביליה

חננאל וקנין תלמיד כיתה ז' בתיכון אמי"ת איתן במעלה אדומים יזכה לחופש גדול אמיתי. גם הוא יוכל לצאת ולטייל ולא להשאר בבית. אחרי שחבריו לכיתה רכשו לו קלנועית. 

חננאל סובל ממחלת ריאות סבוכה ונדירה,  אחיו של חננאל שחלה באותה מחלה נפטר ממנה. 

לאורך כל היום נזקק חננאל להיות מחובר לבלון חמצן ועד עתה  יצא מביתו רק על גבי כסא גלגלים דבר שהקשה עליו והגביל אותו מאוד, בעיקר בחופש. 

חבריו לכיתה החליטו להפתיע אותו, לסייע לו ולרכוש עבורו קלנועית חשמלית. הדבר נעשה במסגרת פרוייקט בית ספרי בשם "צא מעצמך" בו עשו תלמידי כל הכיתות למען האחר.

התלמידים נדרשו לגייס סכום של כ-15,000 עבור הקלנועית. למרות שמדובר בעסק יקר הם לא התייאשו, הם כתבו מכתב מרגש ופנו להורים ולחוג ידידי בית הספר במסע גיוס תרומות על -מנת לרכוש את הקלנועית. הם עמדו ביעד ואף הצליחו לעבור אותו -ומימנו גם התקן שבת לקלנועית. 

ביום שלישי האחרון התקיים אירוע הסיום של הפרוייקט באולם של "יד שרה" העירוני, בהשתתפות  התלמידים, ההורים והצוות החינוכי. במהלך הערב , ברגע שיא מרגש במיוחד, העניקו תלמידי כתה ז את  הקלנועית החשמלית אותה רכשו , לחברם חנננאל.

את המבצע הוביל התלמיד גיא זינו- במסירות רבה והמחנך הרב כפיר דאלעי ליווה את כל הפרוייקט.

גיא זינו מספר: "חננאל הוא חבר שלי וכשהוא סיפר לנו יחד עם המחנך בפעם הראשונה שהחלום שלו הוא שתהיה לו קלנועית שתעזור לו להתנייד באופן עצמאי - הבנתי שאני עושה הכל כדי להשיג את זה. 

לראות אותו מתרגש כל-כך בערב שיא כשנתנו לו את הקלנועית גרם לי לשמחה גדולה והייתי מאוד גאה בחברים שלי שיחד הצלחנו להשיג את הכסף ולגרום לחבר שלנו לשמוח ולהיות עצמאי״

המנהל, דניאל בארי סיפר שלא היו הרבה אנשים שליבם לא פעם בהתרגשות כשחננאל עלה על הקלנועית החדשה שקיבל. "זהו שיעור החינוך הגדול ביותר שאני קיבלתי אי פעם ואני בטוח שגם התלמידים  יזכרו אותו לכל החיים - הדבר הגדול הוא שהכל נעשה בכוחות עצמם. 

בני כשריאל ראש העיר מעלה אדומים  ששמע על הסיפור אמר כי אמי"ת מעלה אדומים הוא לא סתם בית ספר אלא בית ספר  לחיים.