בוטלו כתבי האישום נגד חמשת הקטינים מ"חתונת השנאה"

בית המשפט החליט לבטל את כתבי האישום לאור פגמים שנתגלו בהליך הגשתם. הפרקליטות תוכל להגיש אותם מחדש. עורכת דינו של אחד הנאשמים: "הפרקליטות עסקה בעיקר בשיקולים של יחסי ציבור במקום בשיקולים ענייניים ובסדרי הדין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 12:09 ב בכסלו התשעח

בוטלו כתבי האישום נגד חמשת הקטינים מ"חתונת השנאה"
בוטלו כתבי האישום. משתתפי "חתונת השנאה", צילום: צילום מסך מיוטיוב

בית משפט השלום לנוער בירושלים ביטל היום (שני) את כתבי האישום נגד חמישה קטינים שנטלו חלק בחתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה" בדצמבר 2012.

החמישה הואשמו בעבירות של הסתה לאלימות וטרור וגרימת נזקים לרכוש, אך השופט שמעון לייבו החליט לבטל את כתבי האישום נגדם בטענה לפגמים בהגשתם.

יש לציין כי על פרטי החלטת השופט הוטל צו איסור פרסום והדיון עצמו נערך בדלתיים סגורות.כמו כן בהחלטה המדוברת הנאשמים לא זוכו ולפרקליטות תינתן אפשרות, באם תמצא לנכון, להגיש את כתבי האישום מחדש.

כזכור לפני כשנתיים פורסם בחדשות 10 תמונות וסרטונים מחתונת בני זוג, המוגדרים ימין קיצוני, שנערכה בירושלים ובמהלכה דקרו חלק מהרוקדים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע ההצתה בכפר דומא מספר חודשים קודם לכן.

עו"ד מוריה ששון, המייצגת את אחד הנאשמים, התייחסה לביטול כתב האישום של מרשה ואמרה: "מתברר כי הגשת כתב האישום במקרה זה נעשתה באופן פגום, כאשר הפרקליטות עסקה בעיקר בשיקולים של יחסי ציבור, תדמית תקשורתית ודוברות במקום בשיקולים ענייניים ובסדרי הדין. אנו מקוים כי הפרקליטות תשקול מחדש את הנושא ותבחר לסיים בכך את הפרשה ולא תגיש מחדש את כתב האישום שמלכתחילה לא ראוי היה להגישו".

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, שמייצג גם הוא חלק מהנאשמים, ציין כי "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד לאחר הגשת כתב האישום, וכי מתוכן המייל שעליו התבססה המאשימה עולה כי לא ניתנה התייחסות ראויה לחופש הביטוי ולהיותם של הנאשמים קטינים וכן כי בתוכן המייל בעיקר נשקלו שיקולי יחסי ציבור ודוברות. השופט קבע כי על פי החוק והפסיקה נדרשת בדווקא הסכמת היועמ"ש ולא מסמך אחר והדגיש במפורש כי תוכן המייל נוגע למועד הגשת כתב האישום ודוברות וכלל לא הוזכרו בו שמות הנאשמים כמתבקש".

פרקליטה נוספת שמייצגת את אחד מהנאשמים היא עו"ד סיניה מוזס חריז מארגון 'חוננו' שהוסיפה: "שמחתי מאוד לשמוע החלטת בית המשפט שעשתה צדק ומשפט בסיטואציה בה ניסו להכשיר בדיעבד פגיעה בזכויות דיוניות של קטינים מתוך מחשבה מוטעית שאף כאשר שוגה הפרקליטות יכשיר בית המשפט את הפגם. כמאמר המשפט הידוע יש שופטים בירושלים".

לביטול כתב האישום היו שותפים גם עו"ד אלי פוקסברומר ועו"ד אברהם כהן מטעם הסנגוריה הציבורית אשר מייצגים את הנאשמים הנוספים בתיק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן