בהשתתפות מאות רבנים: כנס האחדות נפתח

רבני הציונות הדתית התאספו בבנייני האומה לכינוס שמתקיים בסימן 70 שנה למדינת ישראל ו-51 שנים לשחרור ירושלים. הרבנים התחלקו לקבוצות דיון סביב שולחנות עגולים, ודנו במגוון נושאים העומדים על הפרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/18 21:17 כה באייר התשעח

בהשתתפות מאות רבנים: כנס האחדות נפתח
רבנים כנס האחדות, צילום: אריה מינקוב

מאות רבנים התאספו הערב (ה') בבנייני האומה בירושלים, כדי להשתתף בכנס האחדות. הרבנים התחלקו לקבוצות דיון סביב שולחנות עגולים, ודנו במגוון נושאים העומדים על הפרק.

בין היתר הרבנים עסקו בנושאים כמו שמחה ואש בעבודת ה', בתי ספר מקיפים, פוסט מודרניזם, רפורמים וקונסרבטיבים – מקומם בחברה והתמודדות עם השפעתם, המשפחה - גירושין, נישואין, מגדר ופמיניזם, החיבור והשותפות עם העולם החרדי, השבת במדינת ישראל, לימוד תורה בציבור, האחריות על יהדות היום, נשים בבית הכנסת ובקהילה ואתגרים בצה"ל.

"התחלנו עכשיו ברוך ה' את הכינוס של הציונות הדתית 'עין בעין', ואנחנו רואים עין בעין איך הרבנים באים לכנס של אחדות להודות לקב"ה, בשמחה", אמר הרב עמיחי אליהו ממארגני הכנס. "מאות רבנים כבר יושבים סביב שולחנות ודנים. אנחנו מצפים גם לכנס המרכזי, להשראת השכינה המיוחדת שתהיה פה, ואנחנו מצפים לראות בגאולה השלמה שתבוא במהרה בימינו".

רבנים בכנס האחדות

רבנים בכנס האחדותצילום: אריה מינקוב

רבנים בכנס האחדות

רבנים בכנס האחדותצילום: אריה מינקוב

הרבנים הראשיים לישראל שלחו ברכה מצולמת ששודרה בכנס. הרב הראשי, דוד לאו, לא יכול היה להשתתף עקב נסיעה לרוסיה, אך בירך מרחוק בסרטון: "אני רוצה לברך את הרבנים החשובים מארגני הכנס הזה, שיבורכו מפי עליון ויזכו לסיעתא דשמיא, ויצליחו להגדיל תורה ולהאדירה. יפוצו מעיינותיהם חוצה".

הרב בנציון אלגזי, שהגיע גם הוא לכנס, אמר: "זכינו שכלל רבני ישראל התכנסו כך, והם מבינים שרב הוא לא רק זה שפועל למען התורה, אלא זה שפועל למען כלל הציבור. ממש כמה ימים לפני מתן תורה,  זכינו ל'ובאו כולם בברית יחד, נעשה ונשמע אמרו כאחד'".

יו"ר ארגון "בית הלל", הרב מאיר נהוראי, התייחס לחלק מהדיונים שהתקיימו ב"שולחנות העגולים" ואמר כי "הציונות הדתית מורכבת מקבוצות שונות וככל שחולפות השנים המחלוקות מעמיקות  דבר שגורם לנתק בין הקבוצות וחוסר הקשבה. הישיבה המשותפת סביב שולחנות עגולים על סוגיות שבמחלוקת מתוך הקשבה מלאה זו מעלה גדולה. תקוותי שבעתיד תוכלנה להשתתף נשים שהן מנהיגות רוחניות ומלמדות תורה זה קול חשוב שביכולתו להיות גורם מכריע בסוגיות מגוונות".

ח"כ מוטי יוגב אמר: "ברוך ה' שאנחנו זוכים לראות כאן את מאות רבנים מתכנסים ודנים באחדות ישראל ובבניינה של ירושלים, משמח מאוד. בעזרת ה' יזכו כולם לראות בטוב ירושלים, ובבניינה השלם".

הרב חיים נבון, שנמנה גם על הוועדה המארגנת של האירוע, אמר: "שמחה מיוחדת להיות כאן עם כל כך הרב רבנים, מגוונים כל כך, כולם באו להודות על שבעים שנות מדינה ועל ירושלים, הלוואי שנזכה להרבה אירועים כאלה".

רבנים בכנס האחדות

רבנים בכנס האחדותצילום: אריה מינקוב

רבנים בכנס האחדות

רבנים בכנס האחדותצילום: אריה מינקוב

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, אמר: "אנחנו אומרים היום גם 'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו', וגם 'אנא ה' הושיעה נא'. אנחנו מודים על כל הנפלאות שעשה עמנו עד כה ובעת האחרונה, וגם מבקשים על העתיד של מדינת ישראל בפנים ומול אויביה. בזכות האחדות הזאת כאן היום, נזכה להגיע לחג מתן תורה באופן הזה". בנוגע להיענות הגדולה לכנס אמר הרב שפירא: "תכננו להיות מופתעים, וכך היה. היינו צריכים לעצור את ההרשמה בסוף".

לאחר סיום וסיכום הדיונים, יתכנסו הרבנים למעמד מרכזי, בו ינאמו זקני רבני הציונות הדתית, בשילוב קטעי מוזיקה וסרטונים. כמו כן, יוצגו נתונים חדשים על הציבור הדתי לאומי, שיציגו את תמונת המצב העדכנית ויתקיים עליהם דיון.

הכנס מתקיים בסימן 70 שנה למדינת ישראל ו-51 שנים לשחרור ירושלים, לקראת יום ירושלים שיחול ביום א' בשבוע הבא. המארגנים מספרים על היענות מפתיעה בממדיה לכנס, שמאגד בתוכו רבנים מכל הקשת של הציבור הדתי לאומי בישראל.  
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן