בהוראת בנט: נאומה של מרים פרץ יילמד בבתי הספר

"מרים פרץ, אם הבנים, האם של כולנו, איחדה ורוממה אמש בנאומה אומה שלמה", אמר שר החינוך שהנחה את מנכ"ל משרדו ללמד את תלמידי ישראל על הדברים, "זכינו כולנו לשמוע אמש דברי אלוקים חיים, עתה נוודא כי אלו יחלחלו גם לדור הבא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/04/18 11:23 ה באייר התשעח

בהוראת בנט: נאומה של מרים פרץ יילמד בבתי הספר
דבריה יועברו לתלמידי ישראל. מרים פרץ, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר החינוך נפתלי בנט התרשם כל כך מנאומה אמש של כלת פרס ישראל מרים פרץ, והיום (שישי) הוא הנחה את מערכת החינוך שדבריה יילמדו בבתי הספר

בנט הנחה את מנכ"ל משרדו, שמואל אבואב, ללמד במהלך השבוע הבא את נאומה של פרץ, אותו נשאה בשם חתני וכלות הפרס.

בעקבות ההוראה, צוותי המקצוע במשרד יגבשו מערכי שיעור על בסיס הנאום אשר יילמדו בבתי ספר בכל רחבי הארץ.

אמש, אשת החינוך, ששכלה שניים מבניה במערכות ישראל ואף איבדה את בעלה כתוצאה ממחלה קשה, ריגשה את הקהל בטקס הענקת פרסי ישראל כשבפיה בעיקר דברי אחדות, "עומדת כאן אני מולכם נבוכה לצד עמיתי. אנשים רמי מעלה שיצרו, כתבו, חקרו והמציאו. אנשי חזון ועשייה, אנשי אמונה. קטונתי. אין בידי יצירה, לא אוכל להצביע על תגלית שגיליתי או על נוסחה שפתרתי".

בהמשך ציינה, "יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים בהודעות שבר נוראיות - נפילת בני בכורי אוריאל בקרב בלבנון, פטירת אישי אליעזר משברון לב ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה. עם הלב הזה יצאתי אל עמי ודיברתי במלים פשוטות על הארץ ומורשתה, על השמחה, על הדבקות בחיים, על אחריות ועל מעורבות חברתית".

בנט נושק לפרץ

התרשם מהנאום והורה ללמדו בבתי הספר. בנט ופרץצילום: פלאש 90. הדס פרוש

לסיום אמרה, "בואו נבחר כולנו בדרך שמרבה את הטוב והאור שלנו. ערכי הרעות והאחווה של בני אוריאל ואלירז הם נר לרגלי, וקריאתם אחי לכל אחד מחבריהם, היא קריאתי. אחים אנחנו. ראינו לראות את המדינה בשגשוגה. עתה בשנת ה-70 משמיתנו היא לחזות באור העצום החבוי באחדות של עם ישראל".

יו"ר הבית היהודי, התייחס לדבריה ולהחלטתו ואמר כי "מרים פרץ, אם הבנים, האם של כולנו, איחדה ורוממה אמש בנאומה אומה שלמה כאשר הצליחה לצייר במילים את כמיהתה של החברה הישראלית כולה לאחדות ולשותפות. סיפורה של מרים, ובעיקרו בחירתה להמשיך לחיות ולהחיות דורות של תלמידים בכוח אישיותה, הם דוגמא ומופת לכולנו".

עוד הוא אמר כי "במהלך השבוע הבא ילמדו תלמידי ישראל אודות הנאום, הערכים אותם הוא מבטא והמסרים המשמעותיים אשר הביאה מרים בפני מדינת ישראל. זכינו כולנו לשמוע אמש דברי אלוקים חיים, עתה נוודא כי אלו יחלחלו גם לדור הבא".