בג"צ דחה את בקשת "נתיב האבות" לנסר את הבתים במקום להרסם

תושבי שכונת "נתיב האבות" ביקשו לנסר שישה מן הבתים המיועדים להריסה, בג"צ דחה את הבקשה וכינה את פסק הדין "סוף פסוק". השר אורי אריאל : "מי שאיבד את החמלה בפסיקותיו ראוי לו שיפרוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/17 20:12 ב בחשון התשעח

בג"צ דחה את בקשת "נתיב האבות" לנסר את הבתים במקום להרסם
נתיב האבות, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שופטי בג''ץ דחו היוםאת בקשת תושבי שכונת "נתיב האבות" לנסר חלקית שישה מהבתים המיועדים להריסה, מתוך 17 בתים בסך הכל, כך שייהרס רק החלק מהבית שנבנה על אדמה פרטית.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור מתחה ביקורת על בקשת התושבים. ''הבקשה שלפנינו אינה בקשת הבהרה, כי אם בקשה לשינוי פסק הדין. כאמור לעיל, המבקשים לא טענו במקרה הנוכחי כי יש הצדקה לשינוי פסק הדין, אלא ביססו את עמדתם על פרשנותו בלבד. בבחינת למעלה מן הצורך אבהיר כי גם אם נראה את בקשתם כבקשה לשינוי פסק הדין, אין מקום להיעתר לה''.

לדברי נאור, פסק-דין אינו "סיפור בהמשכים" ועל כן ''לא ניתן להתחיל את ההליך מבראשית ולהציג חזית חדשה בכל פעם שקו טיעון מסוים נדחה. על דרך העיקרון, מתן פסק-דין מהווה סוף פסוק להתדיינות המשפטית''.

תגובת תושבי נתיב האבות: "בג"צ שוב בחר להתעלם מהתושבים ולא מוכן לבחון את המציאות בשטח ולמרות האבסורד ועוגמת הנפש, החליט שוב להראות כי ידו על העליונה וכי הצדק לא נר לרגליו, ובכח דוחף אותנו למאבק חסר פשרות. פסק הדין הוא רוע לב צרוף. בגץ ממשיך להיות פוליטי ואכזרי ולהפלות את הציבור היהודי אך כשמדובר בערבים פעם אחר פעם בגץ פוסק לטובתם . עוד הוסיפו התושבים אנחנו עומדים המומים מול אזלת היד של הפוליטיקאים וחוסר היכולת שלהם לשלוט במדינה היקרה שלנו. ראש המשלה שוב מוכיח את החלשותו מול מצוקה של תושבים / אזרחים במדינת ישראל, הוא ורק הוא יכול לשנות את הגורל כמו שהוא יודע ואנו מחכים ומצפים למוצא פיו ולמתן פתרון מיידי".

השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שר החקלאות ופיתוח הכפר הגיב להחלטה: "השופטת נאור ממשיכה בדרכה ופוגעת במשפחות שביקשו להשאר בביתם, אף אם רק בחלקו של הבית, השופטת עושה זאת באמתלה של טענות פרוצדורה וללא מהות. מי שאיבד את החמלה בפסיקותיו באמת ראוי לו שיפרוש. זו מידת סדום".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, תקף את ההחלטה ואמר : "עד הערב התחלקו בתי נתיב האבות לאלו שמכונת הצדק רמסה אותם במלואם לאלו שהיו רק נגועים בצרעת האוול המשפטי. והערב הבג"צ פסק  שאין מקום לחלוקה בין סוגי הבתים. למדנו בזכות בית המשפט שרק חלוקה אחת רלוונטית עבורנו - חלוקה בין אמת לשקר. בין האמת שבזכות שלנו ללכת  בנתיב אבותנו לשקר  של המשפט הקר והמנוקר מהזכות היסודית הזו. לא את פסק דינם של הבתים קבע היום הבג"צ אלא את פסק דינו הוא פסק. העיד על עצמו כבית הדין הגבוה לחוסר צדק".

תגובת מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר: "פסיקה זו הינה אטימות, בג"ץ ממשיך לצפצף על הממשלה והולך להיות חתום על הרס נוסף של ההתיישבות במדינת ישראל. רק לפני שבוע מת"ע אישרה    17 יחידות דיור ארעיות להפקדה כפתרון זמני. ערכי הציונות "אינם נספרים" בבית המשפט של השופטת נאור, היא רוצה ללכת הביתה עם חתימה נוספת על הרס התיישבות במדינת ישראל".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, הגיב גם הוא להחלטה ואמר כי "פעם נוספת בג"צ הראה לנו שהצדק אינו נר לרגליו. גם בג"צ יודע שאף אחד לא ירוויח מהרס הבתים בנתיב האבות".

להחלטת בג"צ המלאה 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן