בג"ץ לשקד: הגיבי לעתירה להעמיד את הרב אליהו לדין

הרכב שופטים בראשותה של הנשיאה חיות הורה למדינה, על רקע עתירת התנועה הרפורמית, לגבש בתוך 60 יום עמדה בנושא אמירותיו של רב העיר צפת. עורך דינו: "חלק גדול מהדברים כבר נדונו. יש כאן מחזור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 16:28 ז בשבט התשעח

בג"ץ לשקד: הגיבי לעתירה להעמיד את הרב אליהו לדין
אסתר חיות בהשבעתה כנשיאה, צילום: ששון תירם

הרכב בן שלושה שופטים, בראשותה של הנשיאה אסתר חיות, נתן הבוקר (שלישי) למדינה 60 יום לגבש את עמדת המדינה בנוגע להעמדה לדין של הרב שמואל אליהו בגין  אמירות שונות כגון קריאתו לפטר את הרמטכ"ל.

בעתירה, שהגישה התנועה הרפורמית נגד שרת המשפטים איילת שקד כבר לפני יותר משנה, נכתב בין היתר כי עליה לנמק עד תום פרק זמן זה מדוע היא לא תעמיד לדין את הרב אליהו, המקבל שכר מהמדינה בתוקף תפקידו כרב עיר, "בגין הסתה שיטתית ומתמשכת כנגד ציבורים נרחבים בחברה הישראלית".

מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה הרפורמית עו"ד אורלי ארז-לחובסקי אמרה לקראת הדיון, כפי שפורסם ב'ישראל היום' כי "שרת המשפטים מועלת בתפקידה כאשר היא מסרבת להעמיד את הרב אליהו לדין משמעתי. אנו קוראים לבג"ץ להורות לה להפעיל את הסמכות שניתנה לה על פי חוק. העמדת רב העיר צפת לדין משמעתי פירושה הוקעת התבטאויות מסוג זה".

יש לציין כי העתירה מתייחסת למספר התבטאויות של הרב, עליהן כבר החליטו השרה ואנשי משרדה כי אין בהם עילה להעמדה לדין.

כעת, בעקבות אמירתו האחרונה של הרב ביקשו בתנועה הרפורמית לצרף גם הסערה האחרונה לעתירה.

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהוצילום: פלאש 90

כזכור בשבוע שעבר הגיב הרב אליהו לדברים שאמר הרב אבינר ב'כיפה', בנוגע לעיכוב הגיוס מפאת ערבוב המינים בצבא, כי על ראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שלטענתו אחראי במעשיו לירידה במוטיבצית הגיוס.

השופטת חיות פנתה לעו"ד יובל רויטמן, המייצג את המדינה בעתירה, ושאלה על שיחת ההבהרה שקיימה בעבר השרה שקד עם הרב. עו"ד רויטמן ענה כי עד כמה שהוא יודע מדובר היה בשיחה כללית שלא נגעה באופן ממוקד בכל ההתבטאויות.

עו"ד עדי קידר שמייצג את הרב אמר כי "מדובר בעתירה הנוגעת להרבה מאוד התבטאויות". לדברו, "הרב הבהיר את הדברים לשרת המשפטים. חלק גדול מהדברים כבר נדונו, ולא הוחלט כי יש להעמידו לדין משמעתי. יש כאן מחזור ומקצה שיפורים של העותרים".