בבית הלבן מאשרים: הערב הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל

בממשל האמריקני הוסיפו כי הנשיא יורה גם על העברת השגרירות האמריקנית לעיר הבירה, למרות שיחתום על צו דחיה "עד לשלבים הסופיים של תהליך ההעברה". לצד זה הוא צפוי לאותת לראשונה כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ,"במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים בכך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 06:55 יח בכסלו התשעח

בבית הלבן מאשרים: הערב הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל
התייאש? טראמפ ונתניהו, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכריז הערב (ד') באופן רשמי על  הכרת מדינתו בירושלים כבירת ישראל. כך עלה מתדרוך כתבים הלילה בבית הלבן.

"הנשיא יאמר שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה של ישראל, אמרו בכירים בוושינגטון שהוסיפו כי "זו הכרה במציאות ההיסטורית לפיה ירושלים היא מרכז האמונה היהודי במשך אלפי שנים, ובמציאות כיום שמשרדי הממשלה, בית המשפט העליון והרשויות המרכזיות יושבות בבירה של ישראל - ירושלים".

בנוגע להעברת השגרירת מתל אביב לירושלים אמרו בבית הלבן כי "ההצהרה השנייה תהיה שהנשיא הורה למחלקת המדינה לפתוח בתהליך של העברת השגרירות ממקומה הנוכחי בתל אביב, למקום חדש שיימצא בירושלים". לצד זה הם הבהירו כי "הנשיא ימשיך לחתום על הצו בכל חצי שנה, עד לשלבים הסופיים של תהליך ההעברה". בנוסף הם ציינו כי מדובר בהליך ארוך שעשוי להימשך שנים.

בממשל טראמפ הוסיפו כי שני המהלכים, הכרת בירושלים כבירה ישראלית והעברת השגרירות, אינן סותרון את רצון הנשיא לחתור לשלום בין ישראל לפלסטינים, " "הנשיא טראמפ נשאר מחוייב להביא שלום בין ישראל והפלסטינים. לדעתו מדובר בשלום בר השגה והוא מאוד אופטימי באשר לעניין הזה". עוד הם אמרו כי טראמפ לא שולל הקמת מדינה פלסטינית, "הוא יסכים גם לפיתרון שתי המדינות, במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים בכך ויתנו את הסכמתם".

בנוגע להר הבית אמרו הבכירים כי "חלק מן ההכרה בירושלים מבחינת טראמפ הוא שמירת הסטטוס קוו בין הדתות בהר הבית". על תגובת הפלסטינים נאמר כי "הרשות הפלסטינית צריכה לקבל את ההחלטות שלה בעקבות הצעד שלנו. אנחנו אמרנו להם שהנשיא מכיר במציאות. הוא לא לוקח החלטה שמשנה בנושאי הליבה שאמורים להיות נידונים במסגרת המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. אנחנו חייבים להיות הוגנים כלפי המציאות לפיה ירושלים היא בירת ישראל כבר שבעה עשורים ואי אפשר להתכחש לזה. ההכרה הזו במציאות, אינה אמורה להשפיע תהליך השלום".