בבית היהודי משיבים לסמוטריץ' ואריאל: "כעת הזמן לחזור הביתה"

אחרי תגובת הציוץ של בנט, מנכ"ל הבית היהודי משיב באריכות למכתבם התקיף של חברי האיחוד הלאומי וקרא להם "להיות הגונים ולהשתתף בפריימריז לקביעת הרשימה" והתנער מהציטוטים שהובאו בעתון הארץ: "שיטה זו אינה מתאימה למפלגה ערכית המתיימרת להשפיע על הציבוריות הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 10:45 ב בתמוז התשעז

בבית היהודי משיבים לסמוטריץ' ואריאל: "כעת הזמן לחזור הביתה"
בבית היהודי משיבים לאיחוד הלאומי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בבית היהודי השיבו למכתבם החריף אמש (ראשון) של השר אריאל וח"כ סמוטריץ' וקראו להם להצטרף לבית היהודי ולהתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה.

במכתב ששלח היום מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, הוא כתב כי "אחדות המחנה היא ערך משמעותי מאד ובעלת חשיבות רבה. אין כיום מקום לשתי מפלגות שונות הפועלות כסיעה אחת".

אורבך עקץ את חברי האיחוד הלאומי והזכיר להם כי הם אלה שפרשו בעבר מהמפלה המאוחדת, "מפלגת האיחוד הלאומי- תקומה הוקמה על ידי פורשי המפד"ל וכעת הזמן לחזור הביתה. ב'סרט הריצה בשני ראשים' כפי שמופיע במכתבכם, היינו לפני ש'משהו חדש התחיל' בציונות הדתית לפני כארבע שנים".

בהמשך הוא קרא לאריאל וסמוטריץ' להפסיק ללבנות על שיריונים ולהתמודד על מקומם בכנסת בפריימריז של המפלגה, "אנו קוראים לחברינו מהאיחוד הלאומי, כפי שעשינו בעבר, להיות הגונים ולהשתתף בפריימריס לקביעת הרשימה. פעילי הבית היהודי כבר קבעו, לאחר הבחירות האחרונות, כי שיטת השריונים אינה עולה בקנה אחד עם התהליכים הדמוקרטיים שעוברת המפלגה בשנים האחרונות והם צומצמו מאד על ידי מרכז המפלגה".

אורבך תקף את הציטוטים שנלקחו מתוך כתבה ב'הארץ', ציטוטים שלטענתו באיחוד הלאומי הציגו כביכול שהם שייכים לבנט, "אנו המומים מהשימוש המכוער שנעשה במכתבכם בדברי הפרשנות של כתב 'הארץ', יוסי ורטר והצגתם כציטוט דברים של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. שיטה זו אינה מתאימה למפלגה ערכית המתיימרת להשפיע על הציבוריות הישראלית".

"לגופו של ענין", הוא כתב לסיום, "הבית היהודי הינה מפלגת ימין ומחויבת לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל במובן הרחב שאליו יכולים להתחבר רובו הגדול והמרכזי של הציבור במדינה. אחדות אמיתית נעשית בחיבור אמיתי ובהקשבה להלכי הרוח בציבור".

כזכור אמש, כתבו שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר וחברים נוספים, מכתב נוקב ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בו הם יצאו נגד כוונתו לכאורה להיפטר מהם.

בהמשך הם הביאו ציטוטים מכתבה שנעשתה על בנט בעיתון 'הארץ' בה נכתב בין היתר כי הוא מעוניין "לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד".

חברי האיחוד הלאומי הפצירו בבנט לאחד בין המפלגות על מנת למנוע פיצול שלדעתם עלול להמיט אסון על הציונות הדתית ובנוסף טענו כי כי ההצעה שאריאל וסמוטריץ' יתמודדו בפריימריז של הבית היהודי היא אמירה "שעליה שמענו לראשונה בתקשורת מוצגת הינה חד צדדית כלפינו אמירה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות בינינו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן