בבית היהודי מאיימים: אם פסקת ההתגברות לא תעלה נחרים את הצבעות הקואליציה

בסיעתו של בנט הודיעו כי הסכימו לדחות את העלאת הנושא להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה "על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו". עם זאת אמרו כי הם נחושים להעביר את החוק שיעקוף את בג"ץ ואף שיגרו איום לכיוון נתניהו

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/04/18 08:11 ט באייר התשעח

בבית היהודי מאיימים: אם פסקת ההתגברות לא תעלה נחרים את הצבעות הקואליציה
בנט ונתניהו בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בבית היהודי התייחסו הבוקר (שלישי) להחלטת ראש הממשלה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות, על רקע דרישתה של נשיאת בית המשפט העליון, וטענו כי למרות זאת הם נחושים להעבירה.

"נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו", נמסר בהודעת המפלגה.

לצד זה הודגש כי "סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה. זהו הבסיס למשילות, להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג"צ שחרג מסמכותו".

במפלגה איימו כי במידה והחוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה בעוד שבוע וחצי, הם יחדלו מלהצביע עם הקואליציה, "נזכיר שהליכוד מחויב על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפסקת ההתגברות ברוב 61. הסכמים יש לכבד".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, התייחס לאולטימטום של הבית היהודי בנושא פסקת ההתגברות, ואמר: "יש לומר פסקת האיזונים ולא פסקת ההתגברות. הבית היהודי פועל להשיב לאזרחי ישראל את הכוח הדמוקרטי שהיה בידם בחקיקת חוקים ויישום מדיניות.

"מספיק שנים עברו שבג"ץ נטל לעצמו סמכות שאינה מוקנית בשום חוק בהסתמך על פרשנות שופטי בג"ץ לחוקי היסוד של מדינת ישראל, בדרך זו עיקר חוקים מתוכנם וביטל חוקים אחרים. העם בחר בנו כדי לייצג את עמדותיו ולמשול על פיהן וזה בדיו מה שאנחנו עושים".

בתוך כך, פורסם הבוקר ב'ישראל היום' כי ממשאל שערך העיתון בנושא בקרב השרים עלה כי 17 מהם תומכים בחוק ולעומת 5 המתנגדים לו. בין המתנגדים השרים יובל שטייניץ ומשה כחלון, שבמידה וסיעתו תתנגד לפסקת ההתגברות לא יהיה לה רוב בקואליציה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן