בארגון השמאל דורשים ממנדלבליט: חקור את אברי גלעד

אנשי 'רבנים למען זכויות אדם' פנו ליועמ"ש וטענו כי העיתונאי, שהגיב על ניסיון הלינץ' בשומרון בשבוע שעבר, הסית לאלימות, "הקריאה לפעולה קולקטיבית וחסרת הבחנה נגד כלל תושבי הכפר היא קריאה לפגיעה בחפים מפשע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 11:18 יז בכסלו התשעח

בארגון השמאל דורשים ממנדלבליט: חקור את אברי גלעד
אברי גלעד, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

"תמיכה באלימות קולקטיבית נגד הכפר הפלסטיני קוצרא", זו האשמה שבגינה פנו אתמול (ב') אנשי ארגון 'רבנים למען זכויות אדם' ליועמ"ש בדרישה שיחקור את העיתונאי אברי גלעד על דברים שאמר בנוגע לניסיון הלינץ' סמוך לכפר קוצרא.

בדף הפייסבוק של ארגון השמאל הקיצוני נכתב כי "הקריאה לפעולות אלימות נגד תושבי הכפר עשויה להיות הסתה והיא בוודאי קריאה לקחת את החוק לידיים. אבל מעבר לכך, הקריאה לפעולה קולקטיבית וחסרת הבחנה נגד כלל תושבי הכפר היא קריאה לפגיעה בחפים מפשע".

לדבריהם, ניסיון הלינץ' שבמהלכו ניסו עשרות פלסטינים לפגוע בילדים שערכו טיול בר מצווה, היה לכל היותר "תקרית שפרטיה עדיין מתבררים ובמסגרתה הותקפו ילדי מתנחלים על ידי פלסטינים, וכן נורה ונהרג פלסטיני, ככל הנראה בידי מתנחלים".

ביום שישי האחרון התנהל דו שיח בתכנית הבוקר של 'רשת' בין אברי גלעד למגישת התכנית השניה במהלכה אמר בין היתר כי "האדם שניסה לחטוף את האקדח נהרג, אז איתו סגור. לפעמים אין ברירה אלא להפגין נוכחות וגם נוכחות אלימה. לא נהיה יהודונים, לא נהיה כאלה שבאים להרוג בהם והם רק מתחבאים מתחת למיטה וחוששים שהפריץ יבוא להגן עליהם".

לטענת 'רבנים למען זכויות אדם', קריאתו של גלעד עשויה להוביל לאלימות, "באווירה בה הקיצוניים מקבלים יותר ויותר רוח גבית, הקריאה של דמות הנחשבת יחסית לחלק מהזרם המרכזי, כמו אברי גלעד, עשויה לתת תחושת לגיטימציה רחבה למעשים מסוג זה. יש בקריאות כאלו כדי לתרום להחרפת המתיחות באזור, וחלילה לפתיחתו של מעגל דמים ואלימות".