אריאל וסמוטריץ' בהתקפה נגד בנט: "הכוונה להיפטר מהסמן הימני-טעות קשה"

חברי האיחוד הלאומי' שיגרו ליו"ר הבית היהודי מכתב בו הם מפצירים בו לפעול לאחדות ולא לנטוש אותם לטובת קולות מהמרכז. "טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית". בנט בתגובה בטוויטר: "לא כל כך מבין את המהומה. מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 18:17 א בתמוז התשעז

אריאל וסמוטריץ' בהתקפה נגד בנט: "הכוונה להיפטר מהסמן הימני-טעות קשה"
בדרך לפילוג? בנט ואריאל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מריחים פילוג? באיחוד הלאומי שיגרו היום (ראשון) מכתב ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בו הם הטיחו בו כי במידה ויחליט "להיפטר" מהם, הדבר ימיט אסון על הציונות הדתית כולה.

במכת ששלחו  יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר וחברי הנהלת המפלגה. נכתב: "אנו פונים אליך שוב בעניין קידום האחדות בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וזאת לאחר שלצערנו, למרות פניותינו החוזרות ונשנות לקידום האחדות וההסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות, עד כה לא קבלנו כל התייחסות עניינית לפניות אלו".

במפלגה התייחסו לפרסומים השונים, לפיהם מתכוון בנט להתנער מתדמית יותר מידי ימנית ודתית ולשם כך הוא שוקל להתפלג מהאיחוד הלאומי ומכל מה שמסמן עבורו מגזריות יתר. במפלגה גם הדגישו ציטוט לכאורה של שר החינוך בעיתון 'הארץ' לפיו הוא מעוניין, "לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד".

על דברים מסוג זה, כתבו חברי האיחוד הלאומי כיהם סבורים שהכוונה המיוחסת שלו להיפטר מהאגף הימני, בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה היא "טעות קשה ברמה הערכית ובפן האלקטוראלי. טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית". לדבריהם, בעבר כששתי הסיעות רצו בנפרד הם השיגו מספר מועט של מנדטים ולא השכילו למקסם את כוחם האלקטורלי האמיתי.

קצר בתקשורת בין שתי הסיעות? שקד וסמוטריץ

קצר בתקשורת בין שתי הסיעות? שקד וסמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לטענתם, הצעתו של בנט לחברי המפלגה להתמודד בפריימריז של הבית היהודי, מעולם לא נשמעה באזניהם, "לאחרונה שמענו, אמירות שלך שאתה בעד האחדות, אך אתה מציע לאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' להתמודד בתוך הפריימריז של הבית היהודי. אמירה זו שעליה שמענו לראשונה בתקשורת מוצגת הינה חד צדדית כלפינו אמירה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות בינינו".

לבסוף הם כתבו: "נפתלי, אנו פונים אליך שוב מתוך אחריות למחנה הלאומי והציונות הדתית ומפצירים בך לשבת לדיון ענייני ולמצוא את הדרך להמשך השותפות של המפלגות שהניבה עד היום הישגים רבים למען הערכים בהם אנו מאמינים".

נפתלי בנט הגיב בציוץ בטוויטר: "לא  כל כך מבין את המהומה. מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופ, התייחס למכתב ואמר כי "על רקע התבטאותיו  הפוליטיות של בנט בכנס הארץ, לפיו הבית היהודי צריך להשתנות,  ברורה יותר דרישתנו לאחדות  והמשך דרכנו המשותפת. אין מדובר בהליך טכני פרוצדורלי כי אם  בשינוי דרמטי של סדר היום של הציונות הדתית והמחנה הלאומי ואובדן דרך".