באונסק"ו החליטו שמערת המכפלה היא אתר מורשת פלשתיני: "ארגון אנטישמי מנותק מהמציאות"

ההצבעה בארגון אונסק"ו עוררה קולות זועמים רבים. השר בנט: "לא נחדש את שיתוף הפעולה עם הארגון עד שיחדל להיות כלי פוליטי אנטי-ישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/17 14:47 יג בתמוז התשעז

באונסק"ו החליטו שמערת המכפלה היא אתר מורשת פלשתיני: "ארגון אנטישמי מנותק מהמציאות"
מערת המכפילה, צילום: Gershon Elinson/FLASH90

ארגון החינוך, התרבות, המורשת והמדע של האו"ם אישר היום (שישי) הצעת החלטה פלסטינית מעוררת מחלוקת, הקוראת להכיר בחברון ובאתרים הקדושים המצויים בה כאתר מורשת פלסטיני, בהם גם מערת המכפלה.

במהלך ההצבעה, ובניגוד לסיכום עם היו"ר הפולני שהבטיח לדאוג שההצבעה החשאית תיערך מאחורי פרגוד, נערכה ההצבעה ה"חשאית" לעיני כל באמצע האולם - מה שלמעשה כמעט ביטל את האפשרות שמדינות ערביות יצביעו נגד העמדה הפלסטינית.

שר החינוך, נפתלי בנט הגיב ואמר: "כיו״ר הועד הישראלי לאונסק״ו אני מודיע: ‏לא נחדש את שיתוף הפעולה עם הארגון עד שיחדל להיות כלי פוליטי אנטי-ישראלי.  ההחלטה על חברון כאתר מורשת פלסטינית היא מבישה. ‏כשישוב להיות מקצועי, נשמח לחדש את הקשר".

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ כינו את ההחלטה 'הכחשת היסטוריה': ״חברון היא העיר העברית הראשונה, ומערת המכפלה היא חלקת גדולי האומה של עם ישראל.אנו קוראים לממשלה לא רק לדחות את החלטת אונסקו, אלא גם להבהיר במעשים  שחברון ומערת המכפלה הם אתרי המורשת של עם ישראל".

במועצת יש"ע מסרו: "מדובר בהחלטה שמביישת את האינטליגנציה. במערת המכפלה קבורים אבות ואימהות האומה היהודית: אברהם, יצחק ויעקב, שרה, רבקה ולאה.  במקום למלא את תפקידם ולדאוג לחיזוק המורשת והחינוך בעולם, אונסק"ו דואגים לעוות את ההיסטוריה ולחזק את הבערות. זו עוד החלטה שתיזרק ל'ספאם' של האנושות.  ראוי היה לחלק להם את התנ"ך על מנת שילמדו ויכירו את העובדות. 

אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול לחיזוק והעמקת המורשת של העיר חברון כאבן יסוד במערכת החינוך,  ולפיתוח הישוב היהודי בחברון ומערת המכפלה".

ח"כ מוטי יוגב אמר: "'אונסקו'- ארגון אנטישמי מנותק מהמציאות. עם ישראל חזר לארצו, חזר לעיר אבותיו חברון, למקום שנקנה על ידי אברהם אבינו בכסף מלא ובו קבורים אבות ואמהות עם ישראל, כ- 1,900 שנה לפני שמוחמד בכלל נולד והמציא את האיסלאם. חברון ומערת המכפלה שלנו מאז ולתמיד".

ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) על החלטת אונסק"ו: "הארגון ויתר לחלוטין על תפקידו כגוף המקדם תרבות, מורשת וחינוך והפך גוף פוליטי אנטי ישראלי, המאמץ באופן שיטתי ועיוור כל החלטה ששונאי ישראל יביאו לפתחו. בדרך הזו מוסדות האו"ם לא מקרבים את השלום, הם רק מרחיקים אותו. במציאות כזו על ישראל לשקול מחדש את המשך יחסיה עם אונסק"ו".