אתר 'עבודה עברית' נקנס על ידי בית המשפט ויצא למיזם גיוס המונים

אתר עבודה עברית נקנס על ידי בית המשפט בטענה שהוא מפלה בין אנשים. בתגובה פתחו אנשי האתר בניסיון לגיוס המונים במטרה לצאת למאבק משפטי בנושא, "הכספים שייתרמו יועברו לערעור על פסק הדין ולפעולה לחקיקה מחודשת בנושא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 22:36 א בכסלו התשעח

אתר 'עבודה עברית' נקנס על ידי בית המשפט ויצא למיזם גיוס המונים
אסור לעודד עבודה עברית?. אתר בניה, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

אתר 'עבודה עברית' ותנועת 'דרך חיים' פתחו במבצע גיוס המונים למימון הקנס שהושת על האתר שמתעקש לפרסם אך ורק בעלי מקצוע יהודים.

נגד מפעילי האתר ההוגשה תביעה על ידי 'התנועה הרפורמית', מרכז 'מוסאוא' ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שהצטרפה ככידידת בית המשפט. בסיום ההליך פסק בית המשפט על קנס בסך 40 אלף שקלים מאחר בטענה כי האתר מפלה בין אנשים.

באתר לא הרימו ידיים והחליטו לצאת בהליך גיוס המונים באתר Give Back במטרה לשלם את הקנס ולהמשיך במאבקם המשפטי שיאפשר להם להפעיל את האתר כיעודי לעובדים יהודים.

אנשי האתר ציינו כי "הכספים שייתרמו יועברו לערעור על פסק הדין, תשלום הוצאות משפט, פעולה לחקיקה מחודשת בנושא, פעילות ציבורית הסברתית ועוד".

אורי קירשנבום מתנועת 'דרך חיים' הוסיף כי "האחווה הפשוטה בין היהודים תנצח את המערכות המנוכרות". לדבריו, "בית המשפט אמנם פסק שמי שמפרסם עסקים של יהודים ודואג לפרנסתם הוא עבריין אבל אנחנו סמוכים ובטוחים שעם ישראל יאמר את דברו ויירתם בשביל לחזור ולהצהיר בקול ברור שעבודה עברית היא ערך חשוב ודאגה לאחים היא מצווה ולא פשע".