"אשת חיל": מערך תמיכה חדש לנשות החיילים

בעקבות פניות רבות של נשים הנשואות למשרתים בצה"ל, פתחה עמותת צל"ש במיזם לליווי רוחני ועידוד לבנות הזוג. "יסייע לבעלים להיות חיילים מקצועיים ומצוינים בעידוד של הבית", אמר הרב איינהורן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 15:29 כז באדר התשעח

"אשת חיל": מערך תמיכה חדש לנשות החיילים
חיילים מתפללים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

עמותת צל"ש - צבא לשם שמים - שלקחה על עצמה כמטרה ללוות את חיילי צה"ל הדתיים במהלך שירותם, פתחה במיזם חדש - הקמת מערך תמיכה לנשות חיילים, לוחמים, מפקדים וקצינים. 

המערך, שנקרא "אשת חיל", מוקם בימים אלה לאחר שיו"ר העמותה, הרב פרץ איינהורן, נפגש עם מספר נשים שביקשו להקים מערך חיזוק רוחני שיכלול תמיכה ועידוד לטובתן. הרב איינהורן מתחיל לרכז בימים אלו רבנים, רבניות, ונשים דתיות שבעליהן משרתים בקבע, במטרה ליצור קו פתוח, לחיזוקן ועידודן.

כידוע, נישואין לפני או תוך כדי השירות הצבאי הוא עניין שכיח בקרב הציבור הדתי לאומי. תלמידי ישיבות גבוהות, תלמידי ישיבות הסדר ותלמידי מכינות רבים לומדים תורה כמה שנים ומתחתנים לפני הצבא או במהלך שירותם, ונוצר מצב בו מאות נשים לחיילים, מכי"ם וקצינים חיות בפועל לבדן וממתינות לפגוש את בעליהן שבוע או שבועיים ולפעמים אף שלושה שבועות.

הרב פרץ איינהורן

הרב פרץ איינהורןצילום: באדיבות המצולם

הרבה מאותן נשים נכנסות להריון ועוברות את כל שלבי ההריון כמעט לבדן. הנשים הללו חוות געגועים רבים וקשיים גדולים, ורבים מהבעלים הלוחמים בסדיר ובקבע מתקשים להמשיך לשרת בתפקידם הרגיל ומבקשים לעזוב לתפקידים עורפיים ואף להשתחרר או לקצר את שירותם.

יו"ר עמותת צל"ש, פרץ איינהורן, מספר: "לאחרונה קיבלתי פניה מאשת אברך שבעלה מתגייס בקרוב. היא חוששת מתקופת שירותו וביקשה שאקים את מערך התמיכה, ואכן בשנים האחרונות פנו אליי כבר מספר נשות חיילים דתיות עם תלונות והמון סיבוכים בקשרים הזוגיים, וניסיתי לעזור ככל יכולתי. 

"ליוויתי כבר מספר זוגות לתהליך של שלום בית שהצליח ולצערי גם ליוויתי זוגות שהתגרשו. כולי תפילה שפרויקט 'אשת חיל' יסייע לאותן מאות נשות החיילים ויגרום לזוגות צעירים להמשיך במסירות נפש להקים בתים טהורים ובריאים שיש בהם שלום בית ושמחה. רק על בסיס זה יבוא חיבור התורה והעשייה הצבאית ויסייע לבעלים להיות חיילים מקצועיים ומצוינים בעידוד של הבית".