אשתו ומשפחתו הקרובה של ח"כ סמוטריץ' התפקדו לבית היהודי

בעקבות בן דהן? עיון ברשימת המתפקדים לבית היהודי מעלה כי בני משפחתו של ח"כ סמוטריץ' התפקדו לבית היהודי. סמוטריץ' בתגובה: "הם אנשים עצמאיים וכל ניסיון לשייך את זה אליי הוא ספקולציה"

חדשות כיפה אבישי גרינצייג, ´בשבע´ 30/03/17 08:57 ג בניסן התשעז

אשתו ומשפחתו הקרובה של ח"כ סמוטריץ' התפקדו לבית היהודי
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

האם ח"כ בצלאל סמוטריץ' נערך להתמודדות על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת? עיון ברשימת המתפקדים לבית היהודי שהודלפה ל'בשבע' מעלה כי בני ובנות משפחתו הקרובה של ח"כ סמוטריץ', כולל אשתו, התפקדו לשורות הבית היהודי. כך חושף היום אבישי גרינצייג מעיתוון 'בשבע' בגיליון השבת הקרובה.

סמוטריץ' עצמו מסר בתגובה לדברים כי "אני איש האיחוד הלאומי. אחיי ובני משפחתי הבוגרים הם אנשים עצמאיים שמקבלים את החלטותיהם בעצמם, וכל ניסיון לשייך את זה אליי הוא לא יותר מספקולציה", אולם גורמים בבית היהודי בהחלט רואים בהתפקדות הצהרת כוונות של סמוטריץ'. כך או כך, נראה שגם משפחתו של חבר הכנסת מבינה, באופן עצמאי או בהכוונת האח, שאפשרות ההתמודדות בפריימריז של הבית היהודי מוחשית וריאלית יותר מתמיד.

הבנת כוונותיו של סמוטריץ' מעניינת במיוחד על רקע העובדה שיו"ר מפלגת 'תקומה', השר אורי אריאל, דווקא מדבר לאחרונה שוב ושוב על החייאת המותג 'האיחוד הלאומי' ובחינה של אפשרות לריצה בנפרד מהבית היהודי.

בניגוד לאורי אריאל, ח"כ סמוטריץ' בחר בנאומו להסתפק באמירות לפיהן "חיזוק האחדות בציונות הדתית והמשך הריצה המשותפת של שתי המפלגות עוברים דרך שימור המיוחד והייחודי שבכל מפלגה", ונמנע לגמרי מהצהרות על ריצה נפרדת של מפלגת תקומה. מידע שהגיע ל'בשבע' מעלה כי ככל הנראה לא מדובר בניסוח מקרי, אלא ברמז על צעדיו הבאים של חבר הכנסת הצעיר.

אחד המכשולים שאיתם ייאלץ סמוטריץ' להתמודד בדרך לבית היהודי, הוא יחסיו עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט. רק לפני שבוע ספג סמוטריץ' ביקורת פומבית מבנט על רקע מאמר שפרסם ב'בשבע' ובו הציע לבחורי הישיבות והמכינות לדחות את גיוסם כאקט מחאתי נגד התהליכים המתרחשים בצה"ל. פרופ' כהן טוען שהביקורת שבנט מיהר להשמיע היא מהלך טקטי ליצור בידול בינו לבין סמוטריץ'. "כולם זוכרים את הקמפיין של הליכוד ב2012 עם הסלוגן 'מי מסתתר מאחורי נפתלי בנט?'", אומר פרופ' כהן, "בנט עכשיו מנסה למנוע את הקמפיין הבא. הרי בקמפיין הקרוב ישאלו מי מסתתר מאחורי בנט, וסמוטריץ' יהיה שם הכוכב. הם יראו את כל האמירות הקיצוניות של סמוטריץ'. עם זה בנט לא יכול לרוץ לבחירות, ולכן הבידול מתחיל כבר מעכשיו".

הכתבה תפורסם בגיליון 'בשבע' בשבת הקרובה